سین فین دولت انگلیس را برای تسهبل “حق شرعی” منع برابری در ازدواج در ایرلند شمالی مورد انتقاد قرار داده است.

ایرلند شمالی در حال حاضر تنها بخشی از انگلستان است که ازدواج همجنسگرایان، به یمن مخالفت های حزب اتحادیه دموکراتیک و فروپاشی تقسیم قدرت منطقه ای، به بن بست خورده و قانونی نیست.

مبارزان حقوق دگرباشان جنسی در منطقه می گویند که ترزا می می تواند به عنوان نخست وزیر  به مساله برابری ازدواج در ایرلند شمالی از طریق پارلمان انگلیس و در غیاب دولت متعهد در این منطقه، که بیش از یک سال پیش فروپاشید و نشانه های کمی از اصلاحات در آن دیده میشود، رسیدگی کند. 

سین فین هفته گذشته  با انتقاد از DUP و دولت انگلیس، آنها را متهم به ایستادن بر سر راه حل این مسئله کرد.

میشل اونیل، رهبر سین فین در ایرلند شمالی، گفت: “اعتماد به نهادهای سیاسی در شمال، در نتیجه DUP نفی حقوق مردم به پایین ترین سطح رسیده است و مردم از رسوایی های فساد مالی، از جمله نقص RHI مرتبط با DUP در میان اتهامات سوء رفتار و فساد، خشمگین هستند. مارتین مک گینس در استعفانامه خود، با اشاره به رسوایی های مالی مالی DUP، آنها را بی احترامی شرم آور نسبت به کلیه بخش های جامعه ما، از جمله زنان، جامعه دگرباشان جنسی، اقلیت های قومی و کسانی که به زبان ایرلندی گویش میکنند، اشاره کرد.”

وی افزود: “ما در ماه فوریه توافقنامه ای داشتیم که راه را برای استقرار مجدد اجرایی تسریع کرد، اما DUP از این توافق نامه عقب نشینی کرد و مذاکرات سیاسی فرو ریخت. واکنش دولت توری، با حمایت کامل DUP، سیاست تخدیر در مقابل تشکیل جناح سیاسی با تقسیم قدرت در منطقه به عنوان یک رویکرد غیرمستقیم بوده است. دولت بریتانیا با عملکردش، همچنان نقض شرم آور حقوق شهروندان توسط DUP در هر جای این جزیره را شامل حق زبان، حق ازدواج، حقوق زنان و حق دادرسی در دادگاه تجدیدنظر تسهیل میکند. بنابراین، در حالی که توری ها منافع سیاسی خودخواهانه خود را بر خدمات عمومی و برابری برای همه شهروندان ترجیح می دهد، بهای قرارداد زهراگین آنها با DUP نبود مجلس و هرگونه قدرت اجرایی بوده است. اما مسائل مربوط به حقوق و یکپارچگی که باید حل شوند و خود به خود از بین نمی رود. تمام جاده ها به میز مذاکره ختم میشوند.”

وی افزود که دولت بریتانیا باید برنامه برابری در فرم توافق دو جانبه میان دولت انگلیس و دولت ایرلند برای اجرا در ایرلند شمالی را در کنفرانس آتی میان دولتی بریتانیا و ایرلند، و در حالی که تحول در ایرلند شمالی به حالت تعلیق درآمده است، ارائه کند.

او نیل گفت: “پنجاه سال پس از کمپین حقوق مدنی، حقوق نمیتواند انکار شود. کنفرانس میان دولتی ایرلند و بریتانیا دوباره در پاییز، هنگامی که دو دولت باید طرحی روشن برای نتیجه ای موفقیت آمیز و اجرای کامل توافق نامه های مهم و حفاظت از حقوق شهروندان در شمال را تهیه کنند، برگزار خواهد شد.”

 او نیل در یک رویداد PinkNews در Stormont در ماه ژوئیه گفت که حزب او تنها در صورتی در دولت اعتلافی آینده شرکت خواهد کرد که این دولت به حقوق دگرباشان جنسی احترام بگذارد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/28/uk-government-facilitating-disgraceful-denial-of-equal-marriage-in-northern-ireland-sinn-fein-says/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com