سیاستمدار کریستین فورستر تایید کرده است که به دنبال کرسی نخست وزیر در پارلمان استرالیا است.

انتظار می رود نخست وزیر فعلی کشور، مالکوم ترنبول، پس از اینکه توسط همکاران خود به عنوان رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر عزل شد، در روز جمعه از پارلمان استعفا دهد.

در ماه گذشته، نخست وزیر محافظه کار و معتدل فعلی به وسیله اسکات موریسون راست گرا، معاون نخست وزیری، جایگزین شد، اما انتخابات قریب الوقوع برای جایگزینی ترنبول در پارلمان برای دولت که در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق را در پارلمان دارد، بسیار مهم است.

رقابت برای این کرسی در ونتورث، سیدنی،به دقت تحت کنترل است .یک سیاستمدار برجسته محلی همجنسگرا در این رقابت ها شرکت میکند.

کریستین فورستر، عضو شورای لیبرال در شهر سیدنی، اعلام کرده است که به دنبال انتخاب مقدماتی توسط حزب برای این کرسی خواهد بود.

کریستین فورستر که خود را “لیبرال کوچک” با l کوچک و “لزبین بزرگ” با L توصیف میکند، برای حمایت قوی به نفع ازدواج برابر که اغلب او را به درگیری با برادرش تونی ابوت، سیاستمدار برجسته لیبرال و نخست وزیر سابق مجبور میکند، شهرت دارد.

ابوت رهبر واقعی مبارزه با ازدواج همجنسگرایان در کشور بود. مواضع او در خانواده ایی که دخترش علیرغم تلاش ابوت در مسدودی و جلوگیری از قانونی شدن برابری در ازدواج، ویدئو ایی عمومی در حمایت از ازدواج عمه اش منتشر میکند، موجب دوری این خانواده سورئال شد.

فورستر در نهایت توانست در فوریه سال جاری و پس از آنکه مردم از قانون برابری در ازدواج در یک رای گیری عمومی حمایت کردند، با همسرش ازدواج کند.

ابوت در مراسم حضور داشت. به نظر می رسد  که ابوت و فورستر تا حدودی آشتی کرده اند.

فورستر با تأیید برنامه های خود برای این کرسی در پارلمان، به AAP گفت: “من فکر می کنم به عنوان فردی با مدارک محلی و پیروی قوی از لیبرالیسم قوی، از نوع کاندیداهایی باشم که ما در هر کرسی می خواهیم. من در مشارکت و ارائه ارزش های لیبرال در شهر سیدنی قوی عمل کرده ام.”

به گزارش the Sydney Morning Herald، فعال حقوق دگرباشان، اندرو براگ، نیز به دنبال این کرسی است.

براگ، که رهبری لیبرال ها و بومیان را در کارزار بله برای برابری در ازدواج به عهده داشت، برای شرکت در این انتخابات و کسب کرسی در پارلمان، از شورای کسب و کار استرالیا استعفا داده است.

او تأیید کرد: “من از BCA استعفا دادم تا در انتخاب اولیه حزب لیبرال  در ونت ورت شرکت کنم. از جنیفر وستاکوت، کارکنان و اعضای BCA برای این فرصت تشکر می کنم. طبق قوانین حزب، من نمیتوانم اظهار نظر بیشتر در خصوص انتخابات اولیه داشته باشم. “

پیروزی در کسب این صندلی باید برای لیبرال ها کار راحتی باشد، اما به دلیل رکود حمایت از این حزب به دلیل هفته ها هرج و مرج داخلی و درگیری، به نظر میرسد جا برای کاندیدای بالقوه مستقل یا کارگری در انتخابات باز شده است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/28/lesbian-activist-christine-forster-australian-parliament/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com