بر اساس یک گزارش تحقیقی از The Telegraph،در پی افشاء شدن نقش فیسبوک بر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به دلیل ناتوانی از تشخیص و حذف اخبار دروغین، این رسانه اجتماعی اکنون به سکویی تبلیغاتی برای شکار کاربرانی که صفحات طرفدار دگرباشان جنسی را دنبال میکنند، تبدیل شده است.

فیس بوک تبلیغاتی را که به کاربران دگرباشان جنسی را هدف گرفته بود و برنامه های درمانی مضری برای شناسایی جنسیت و هویت های جنسی در مجموعه های که دگرجنسخواه و غیرتراجنسی قرار نمیگیرند ارائه میداد، تنها پس از آنکه The Telegraph به فیسبوک اطلاع داد که اشکال فنی در برنامه تبلیغاتی اش پیدا کرده است، را حذف کرد.  برخی از این تبلیغ ها ماه ها دگرباشان جنسی را هدف قرار داده بودند.

کاربران دگرباش جنسی که هدف این آگهی ها قرار گرفته بودند، میگویند زمانی که روی «چرا من این آگهی را می بینم» در این رسانه های اجتماعی کلیک کردند، اغلب این پاسخ را دریافت کردند:”علاقه مندی به “مسائل جنسیتی” یا صفحات دگرباشان جنسی”.

یک مرد جوان همجنسگرا گفت که از دیدن آگهی برای «راهنمایی مردان با گرایش های همجنسخواهانه» که توسط یک درمانگر انجیلی نوشته شده بود، «متزلزل شد».

آلیستر رایدر به The Telegraph گفت: “من فکر می کنم که عملکرد فیس بوک برای اجازه انتشار آگهی ها درباره مردان همجنسگرایی که با مشکلات روانی مواجه هستند، آنهم با ارائه ایی منفی بسیار غیر مسئولانه است. من فکر نمیکنم که در این هدف گیری دلیل خاصی به جز همجنسگرا بودن لحاظ شده باشد. اما از بین کسانی که میشناسم و از آنها پرسیده ام، من تنها کسی هستم که این آگهی ها را دریافت کرده است. “

گریف فریس، متخصص قانونی و سیاست گذاری Big Brother Watch، که خود را به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی غیر حزبی، مستقل و مدافع حفظ حریم خصوصی و آزادی های مدنی در انگلیس توصیف می کند، فیس بوک را برای اجازه دادن انتشار این تبلیغ ها در این سکو، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

فریس گفت: “فیسبوک نه تنها اجازه استفاده از چنین تبلیغات هدفمندی را داد، بلکه از آن سود برد. مبارزه با مردان جوان همجنسگرا در غالب پیشنهاد برای کمک، به خصوص در مورد مساله شخصی مثل هویت جنسی، غم انگیز و وحشتناک است. تبلیغات هدفمند، با استفاده از اطلاعات شخصی کاربر و برای سوء استفاده از ترس ها، آرزوها و درونی ترین تعصبات مردم، تهاجمی و فریبنده هستند. بنابراین باید محدود به محافظت از حقوق افراد باشند. “

یکی دیگر از کاربران فیسبوک، تسا ان شوارتز، که به عنوان یک لزبین شناسایی می شود، اعلام کرد که هدف آگهی با عنوان “همجنس گرایی هویت من بود” قرار گرفته است. این تبلیغ ویدئویی از ازدواج به عنوان “درمان” نفرت انگیز دگرباشان جنسی حمایت میکرد.

با توجه به سیاست تبلیغاتی رسانه های اجتماعی، تبلیغات فیسبوک “نباید از شیوه های تبلیغاتی تجاوزکارانه استفاده کرده و یا حاوی محتوای تبعیض آمیز، آزار دهنده، تحریک کننده و یا ناسزا گویی به کاربرانی که از فیس بوک یا اینستاگرام استفاده می کنند باشد.”

یک سخنگوی شرکت فیسبوک به The Telegraph گفت که تبلیغاتی را که مطرح شده است حذف کرده است: “ما این تبلیغات را حذف کرده ایم و دیگر در فیسبوک دیده نخواهند شد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.advocate.com/media/2018/8/27/conversion-therapy-ads-preyed-lgbtq-facebook-users

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com