فاکس نیوز – مسیحیان ایران با موج جدیدی از سرکوب‌های رژیم جمهوری اسلامی روربرو هستند؛ سرکوبی که پس از سقوط اقتصاد کشور و قیام مردمی که از ماهیت استبدادی رژیم خسته شده‌اند، در رسانه‌ها بازتابی نداشته است.

 

 

 

 

آزار و اذیت مسیحیان ایران به خوبی مستند شده است، گرچه آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی در ایران محدود به مسیحیان نمی‌شود.

دولت ایالات متحده، در سپتامبر سال گذشته سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد. سپاه ۱۲۵۰۰۰ نفری پاسداران، سابقه طولانی در خشونت علیه مسیحیان و جنبش‌های دموکراسی‌خواهی که در برابر رژیم آخوندی می‌ایستند دارد. اما اروپا هنوز با تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اعتراض به نقض حقوق بشر موافقت نکرده است.

جمهوری اسلامی دو راه دارد: یا به عنوان یک امضاء کننده اعلامیه‌ی بین‌المللی حقوق‌بشر، به قوانین بنیادی بشر دوستانه – از جمله آزادی مذهب و اعتقادات احترام گذارد، یا به درستی در جامعه جهانی محکوم به انزوا شود.

برای منزوی ساختن رهبران مذهبی جمهوری اسلامی و کسانی که مسئول نقض حقوق‌بشر هستند، اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید تحریم‌های شدید حقوق بشری را علیه مقامات رژیم که مسبب آزار و اذیت مسیحیان ایران هستند، اعمال کنند.

زمانی که توجه ویژه‌ای به سرکوب گسترده و نقض آزادی مذهب در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، این رژیم بیش از پیش در معرض آسیب پذیری قرار می‌گیرد. تحریم‌های جدید حقوق بشر و فشار جهانی می‌تواند جان مسیحیان تحت آزار ایرانی را نجات دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com