یک سیاستمدار از حزب اسلامی در مالزی از یک خطبه ایی که گفت که دولت باید “اقدام جدی” علیه جامعه دگرباشان جنسی کشور انجام دهد، دفاع کرد.

نصرالدین حسن، همچنین وزیر امور مذهبی مالزی را برای دیدار با فعال حقوق تراجنسی ها، سرزنش کرد. نصر الدین رئیس اطلاعات حزب اسلامی مالزی (PAS) است.

او انتقادهای انجام شده مبنی بر اینکه خطبه ایراد شده توسط شورای منطقه باعث اختلاف شده است را رد و از قوانین ضد دگرباش دفاع کرد.

نصرالدین گفت: “در خطبه به فعالیت های غیرقانونی جنسی در جامعه ی دگرباشان جنسی که مخالف اسلام است، اشاره شده و دولت باید اقدامات سختگیرانه ایی را بجای تن دادن به درخواست های جامعه دگرباشان جنسی انجام دهد. چگونه می توان این خطبه را تحریک به نفرت علیه دولت و ایجاد اختلاف نظر دانست؟ ما صرفا می خواهیم دولت اقدام کند.”

نصرالدین همچنین به مجاهد یوسف روا، وزیر امور دینی، حمله کرد و گفت: “مذهب باید از سیاست جدا باشد”.

به گزارش تارنمای نیویورک تایمز،او به جلسه مجاهد با زن تراجنسی و فعال حقوق دگرباشان جنسی، نیشا ایوب، در اوایل ماه جاری اشاره کرده است.

او گفت: ” آیا از اینکه تا به حال هیچ اقدامی علیه جامعه ی دگرباشان جنسی نشده است، شگفت انگیز نیست؟ در اسلام، دین و سیاست را نمی توان تفکیک کرد. اسلام باید راهنمای رهبران در مورد نحوه مدیریت کشور باشد.”

PAS یک حزب سیاسی اسلامی است که به خاطر ارزش های محافظه کار سختگیرانه اشد شناخته شده است و دارای حمایت و نفوذ در ایالت های شمالی شبه جزیره مالزی است.

PAS همچنین دولت شمال شرقی، جایی که در شهر Terengguan و در اوایل ماه جاری دو زن برای تلاش به برقراری رابطه جنسی محکوم شدند را تحت کنترل دارد.

جنگ فزاینده کلمات:
نظریات نصر الدین در زمانی اتفاق می افتد که اختلافات کلامی بین گروه های حقوق دگرباشان جنسی و رهبران اسلامی در این کشور اکثریت مسلمان در حال افزایش است.

اختلافات میان دو طرف در اوایل ماه جاری میلادی و بعد از اینکه وزیر مجاهد اقدام به حذف پرتره از دو فعال حقوق دگرباشان جنسی با پرچم ملی مالزی از نمایشگاه عکاسی در یک جشنواره هنری محبوب کرد، بالا گرفته است.

گروه های حقوق دگرباشان جنسی با محکوم کردن سریع این حرکت گفتند که این کار همسان با سانسور جامعه دگرباشان جنسی در مالزی است. رهبران اسلامی، به نوبه خود، شروع به تایید موضع خود بر علیه همجنسگرایی کردند، که در برخی موارد اساسا موجب سوء استفاده شده است.

این در اوایل ماه جاری شروع به شگفت زده کرد، هنگامی که دو زن به فعالیت جنسی جنسی همجنسگرایانه در Terengguan محکوم شدند، که به عنوان بسیاری از زنان در داخل و خارج از مالزی تأثیر گذار بود.

در ماه جاری همچنین پلیس مالزی برای اولین بار در تاریخ ۳۰ ساله، به یک باشگاه همجنسگرایان در کوالالامپور حمله کرد.

در این میان، دولت جدید حزب پاکاتان هاراپان پیامهای نا منسجمی را در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی ارسال کرده است.  در نتیجه، نتوانسته هیچ یک از طرفین را راضی کند و احتمالا این مساله موجب طولانی شدن اختلاف ها خواهد شد.

همجنسگرایی در مالزی تحت قانون استعمار انگلیس غیرقانونی است و همچنان مسئله ایی اجتماعی و سیاسی است، که موجب تقسیم جامعه شده است. تحقیقات Pew Research 2013 نشان داد که ۸۶ درصد از مالزیایی ها معتقدند که همجنسگرایی نباید به طور اجتماعی پذیرفته شود و تنها ۹ درصد با پذیرش آن موافقند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/islamist-politician-says-malaysian-govt-should-take-action-against-lgbti-community/#gs.FJK0Rrg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com