محصولات قاعدگی مانند تامپون ها و پد ها اغلب به عنوان “محصولات بهداشتی زنانه” برچسب گذاری می شوند. برای تکمیل کلیشه ها، این موارد معمولا در بسته بندی رنگی و گل دار عرضه می شود. اما همه افرادی دچار قاعدگی میشوند، زنان نیستند.

یک تراجنسی به طور خاص تلاش می کند تا تصورات غلط پیرامون قاعدگی را از بین ببرد.

داستان Cass Bliss:
Cass Bliss برای هافینگتن پست می نویسد: “من فردی تراجنسی با جنسیت غیر دوگانه هستم که دچار قاعدگی میشوم، کسی که دارای رحم است که ماهانه خونریزی پیدا می کند، اما خود را خارج از گروه بندی های ثابت مرد و زن شناسایی می کند. به همین دلیل، من باید با چالش هایی که هر ماه به هنگام قاعدگی در دنیایی که متمایل به درک اینکه تنها زنان نیستند که دچار قاعدگی میشوند، روبرو شوم. و همه زنان دچار قاعدگی نمیشوند.”

“اما یک فرد تراجنسی با جنسیت غیر دوگانه به هنگام قاعدگی چه کاری انجام می دهد؟ بلافاصله به ما را یادآوری می کند که بسیاری در جهان به دلیل دچار شدن به قاعدگی،همچنان ما را به عنوان زنان می بینند؟ پیام های ماندگار جنسیتی که من به طور مرتب با آنها روبرو می شوم، مانند هزاران خرده های فلزی بر پوستم فرود می آیند، مانند علائم بهداشت زنانه و نبود امکانات دور ریختن تامپون و پد ها در دستشویی مردان. مانند آگهی های مطابق اصول بهداشتی که حاوی زنان لاغر سفیدپوست هستند و زنانگی شان را با پدهای سفید دلپذیر و “خون” پرورش می دهند.

عوارض قاعدگی:
Cass Bliss به پیچیدگی نیاز به خرید این محصولات و استفاده از آنها در دستشویی های عمومی می پردازد.

او میگوید: “هنگامی نیاز به خرید این محصولات دارم، باید به دنبال محصول [قاعدگی] که لبریز از بسته بندی های  سنتی زنانه صورتی و بنفش و گل بروم. به سمت بخش “بهداشت زنانه” در مغازه هایی مثل Target، CVS و Walgreens میروم. [من] سعی می کنم محصولی را بخرم که دوران قاعدگی ام را بدتر نکند. اگر فکر میکنید عوارض قاعدگی، فقط درد شکم و نوسانات در روحیه و بدخلقی است، سعی کنید تمام اینها را در حالی که یک علامت بالای سرتان میگوید که به گروهی که دچار قاعدگی میشوند تعلق ندارید، تجربه کنید.”

“هنگامی که محصولات مورد نیاز را پیدا میکنم، باید راهی برای تغییر محصولات استفاده شده با محصولات جدید پیدا کنم. قبل از شروع انتقال جنسیت، اگر نمی توانستم توالت از نظر جنسیتی خنثی پیدا کنم، در طول عادت ماهانه از دستشویی های زنانه  استفاده می کردم. برای من استفاده از دستشویی زنان در طول قاعدگی امن تر بود چرا که هر لحظه ممکن بود محصولات از دست من بیفتند، یا کسی صدای باز کردن محصولات را بشنود. لازم به ذکر نیست که دستشویی های زنان دارای جایی برای دور انداختن محصولات استفاده شده و استراحت های خصوصی هستند. [اینجا]، شما می توانید با خون قاعدگی خود را بدون ترس از اذیت روبرو شوید.

خونریزی در دستشویی مردان:
اما اکنون که ظاهری مردانه دارم، نمیتوانم از دستشویی های زنان با تعداد زیادی از مادران با دختران جوان استفاده کنم. به نظر می رسد که من ذاتا خطرناکم و تراجنسی بودن میتواند مثلا از طریق تنفس به آنها منتقل شود. در روی دیگر سکه، استفاده از دستشویی مردان به این معنی است که من باید دعا کنم که در هنگام ورود به دستشویی نشت نکنم و بهترین راه برای حفظ امنیت خود را در حالی که مراقبت های لازم به هنگام قاعدگی را به عمل می آورم، پیدا کنم. “

#BleedingWhileTrans
سال گذشته، Bliss مبارزات #BleedingWhileTrans را در رسانه های اجتماعی آغاز کرد. علاوه بر این، این هنرمند و فعال یک ترانه درباره تجربیاتش نوشت.

Activist Raises Awareness About Transgender Periods

This activist wants you to know periods aren't just for women!

Publicerat av Vocativ Söndag 22 juli 2018

شرکت ها به دنبال ایجاد یک تفاوت هستند:
خوشبختانه، برخی از شرکت ها تلاش می کنند تا موجبات راحتی تراجنسی های مرد را در طول قاعدگی فراهم کنند. یکی از این مارک ها Thinx است که لباس زیر انقلابی قاعدگی را طراحی کرده است.

یک شرکت دیگر به نام Pyramid Seven نیز خط تولیدی از لبای زیرهای مناسب برای قاعدگی را راه اندازی کرده است.

زبپوراه جارمون،خالق Pyramid Seven به Mashable گفت: “نیاز واقعی برای محصولاتی که برای تمام بدن ها مناسب است، احساس می شود. و ما امیدواریم که محصول ما، بخشی از این راه حل باشد.”

جارمون گفت: “ایجاد فضای گفتگو در مورد قاعدگی و نیازهای متفاوت افراد مبتلا به قاعدگی موجب افتخار ما بوده است. بسیاری از مشتریانمان ما، تفاوتی که محصول ما در احساس راحتی در دوران قاعدگی شان بوجود آورده است را با ما در میان گذاشته اند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/trans-menstruation-stigma/#gs.IIZzXT4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com