زمانی که شخصیت تلویزیونی مورد علاقه تان کشته میشود، همیشه شوکه کننده است. اما هنگامی که این شخصیت متعلق به جامعه دگرباشان جنسی و یک زن است، تصمیم اتاق نویسندگان ممکن است استعاره ایی از “bury your gays”  به نظر میرسد.

در سال ۲۰۱۶، سه دوست تویتری، ClexaCon را برای اعتراض به تعداد بی شمار مرگ و میر شخصیت های زن دگرباش جنسی در طی سال – به ویژه مرگ لکسا، دوست دختر کلارک در نمایش ۱۰۰تلوزیون CW به راه انداختند.

این مجمع با الهام از رابطه بین این دو زن و با استفاده از ترکیب “کلکس” که طرفداران برای اشاره به نام این زوج درنظر گرفتند، نامگذاری شده است.

اشلی آرنولد، یکی از بنیانگذاران این مجمع، می گوید: “این مجمع که اولین بار و در سال ۲۰۱۷ در لاس وگاس آمریکا افتتاح شد، متوجه درخواست بینندگان رسانه ها برای نمایش بهتر و سازمان یافته تر از دگرباشان جنسی در سینما و رسانه ها شد.”

آرنولد همچنین توضیح می دهد ClexaCon امکان گردهمایی طرفداران از سراسر جهان برای جشن گرفتن داستان های مورد علاقه خود در تلویزیون و سینما را فراهم میکند.

ClexaCon یک رویداد توانمندسازی است:

آرنولد اشاره می کند که ClexaCon بیش از یک رویداد برای اوقاتی خوش است. این مجمع ابزاری ارزشمند برای توانمندسازی زنان است.

او می گوید: “شرکت کنندگان می توانند در کارگاه های آموزشی در مورد چگونگی استفاده از یوتیوب به عنوان یک پلتفرم، نحوه ایجاد یک سریال در وب، چگونگی نوشتن فیلمنامه برای تلویزیون و کارگاه های متنوع دیگری شرکت کنند. ما می خواهیم زنان دگرباش جنسی ایجاد کننده محتوا باشند و راه خود را به اتاق های فیلم نامه نویسی و روی صحنه باز کنند.”

آرنولد، همراه با بنیانگذاران دیگر این مجمع، دانیل جابلونسکی و هالی وینبرگر، با نمایندگی محدود الگوهای دگرباش جنسی رشد کرده اند.

او می گوید: “ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در آینده این وضعیت برای جوانان تکرار نمیشود.امروزه […] نمایندگی بیشتری از دگرباشان جنسی در صفحه نمایش وجود دارد […] نقش هایی که ما می بینیم اغلب شخصیت های جانبی هستند، داستان ها کم توسعه یافته اند، یا دگرباشان در این داستان ها به عنوان مزه استفاده می شوند و یا برای حرکت  شخصیت دیگری به جلو مورد استفاده قرار میگیرند.

رسانه های اجتماعی در افزایش نمایندگی دگرباشان جنسی بسیار مهم هستند:

سه زن بنیانگزار ClexaCon اولین بار در توییتر با یکدیگر آشنا شدند.

آرنولد می گوید: “رسانه های اجتماعی به ما امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر و همچنین به جامعه ای که قبل از آن به آن دسترسی نداشتیم، را داده است. اکنون ما قادر به جستجوی کتاب، فانتزی، فیلم، نمایش تلویزیونی، سریال وب، پادکست ها و موارد دیگر در اینترنت هستیم.”

علاوه بر این، او می گوید سازندگان همچنین می توانند مخاطبان را بدون نیاز به دسترسی به جریان رسانه های تلویزیونی و فیلم، پیدا کنند.

آیا شخصیت های مردانه دگرجنسخواه واضح ترین انتخاب هستند؟
آرنولد معتقد است که کاراکترهای مردانه «مطمئن ترین انتخاب» هستند و نه آشکار ترین.

آرنولد میگوید:”کسانی که در موقعیت های قدرت هستند با کاراکترهای مردانه راحت تر ارتباط برقرار میکنند . اگر ما به یک فیلم پرفروش مانند Wonder Woman نگاه کنیم، می بینیم شخصیت های زن در فیلم در مرکز توجه قرار دارند و پول می گیرند. این پول است که برای زنان محتوا ایجاد میکند. همین مساله در مورد دگرباشان جنسی صادق است. در اینجا تصور غلطی وجود دارد که ما پول نداریم و پس آن را خرج نمی کنیم. من فکر می کنم واضح است که برای محتوای خوب با شخصیت های خوب و داستان های خوب همیشه بودجه هست. ‘

با این حال، آرنولد درباره آینده خوشبین است.

او می گوید: “ما می خواهیم زنان را آموزش دهیم و زنان دگرباش را به ورود به دنیای ایجاد محتوا تشویق کنیم، به طوری که بتوانیم در موقعیت های قدرت قرار بگیریم. ما می توانیم در خارج از کلیشه های خسته کننده منفی گام برداشته و شجاع باشیم و راه جدیدی برای نمایندگی مثبت زنان ایجاد کنیم.”

عبور ClexaCon از اقیانوس:

ClexaCon امسال از اقیانوس عبور خواهد کرد و به لندن می آید. جشنواره لندن که در مقیاس کوچکتری برگزار خواهد شد برای  تاریخ ۳-۴ نوامبر برنامه ریزی شده است.

برخی از برجسته ترین زنان LBT در رسانه ها در این رویداد که در Novotel London West برگزار میشود شرکت خواهند کرد. جیمی کلایتون بازیگر Sense8 در کنار بریانا ونسکاس، بازیگر  Supergirl حضور خواهد داشت. ناتاشا نگوانلیس و الیس باومن، قهرمانان سری Carmilla سریال لزبین نیز حضور خواهند داشت.

آرنولد میگوید: :ما برخی از  جذابیت های لندن، مانند یک تور اتوبوس گردش در لندن در روز جمعه را به برنامه اضافه کرده ایم. ما یک اتوبوس را اجاره می کنیم و آن را تاجایی که ممکن است از زنان دگرباش جنسی پر خواهیم کرد.”

اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجمع در اینجا موجود است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/clexacon-the-feminist-inspiring-fan-convention-for-lbt-women-is-coming-to-london/#gs.UY72fio

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com