به گزارش KUER وابسته به NPR در سالت لیک سیتی، کلیسای عیسی مسیح از پیروان آخرت، که به عنوان کلیسای مورمون نیز شناخته می شود، سیاست های خود در رابطه با روابط همجنسگرایان را در کتابچه راهنمای به روز رسانی شده برای مبلغان دین مسحیت، با “نام انجیل من را موعظه کن”، منتشر کرده است.

این سیاست، که به دلیل انتشار در ۵ نوامبر ۲۰۱۵،”سیاست نوامبر”نامیده شده است، تنها پنج ماه پس از پرونده Obergefell v. Hodges که موجب قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ایالات متحده شد، منتشر شد.

سیاست روز نوامبر، زوج های همجنسگرا را “مرتد”، اصطلاحی که مورمون ها برای کسانی که “از اصول انجیل دور می شوند”، استفاده می کنند، نامیده است. در این کتابچه آمده است که برای اینکه کودکان تعمید شوند، محل اقامت کودک نمیتواند با والدین رنگین کمانی یا رابطه ایی با چند زن باشد.

آدیستن جنکینز، همجنسگرای مورمون و دانشجوی دانشگاه بریگهام یانگ، به KUER گفته است که کلیسا در مقابل مورمون های همجنسگرا در زمان بین حکم دیوان عالی و انتشار سیاست نوامبر، انعطاف نشان میداد، اما دستورالعمل های جدید روشن است.

جنکینز گفت: “اگر میخواهید همجنسگرا و مورمون باشید، مساله ایی نیست، اما شما باید مورمون باشید. و در این صورت شما واقعا نمیتوانید همجنسگرا باشید.”

با این حال، رهبران کلیسا هرگز موضع تحمل پذیری نسبت به دگرباشان جنسی نداشته اند. یک سال پس از حکم Obergefell v. Hodges، رهبر مورمون، دالین اوکس بر مخالفت کلیسا با برابری ازدواج تاکید کرد.

در مصاحبه ای که در روز بعد از انتشار این سیاست منتشر شد، دیوید تاد کریستوفرسن، ازدواج همجنسگرایان را با چند همسری (که زمانی در کلیسا مجاز بود) مقایسه کرده و آن را “نوعی جدی از گناه که نیاز به مدیریت توسط کلیسا را دارد” دانست. در حالی که فرزندان همسران همجنسگرا در دوران کودکی نمیتوانند در کلیسا غسل تعمید شوند، کلیسا هنگامی که آنها به سن ۱۸ سالگی می رسند و در صورتی که دیگر با زوج همجنسگرا زندگی نکنند و موضعی مخالف در رابطه با رابطه همجنسگرایان داشته باشند، تحت غسل تعمید قرار میدهد.

کریستوفرسون توضیح داد که غسل تعمید یک کودک در کلیسای مورمون حکم شروع یک «رکورد عضویت» را دارد، که شامل “تخصیص معلمان و بازدید کننده از خانه” شده و انتظاراتی نسبت به مشارکت در کلیسا بوجود می آید. کریستفورسون گفت که محروم کردن کودکان رنگین کمانی از تعمید، بر اساس تعارض بین آموزه های مورمون و رابطه والدین آنهاست.

اگر چه کلیسا روابط همجنسگرایان را گناه می داند، کریستوفرسون گفت که مورمون هایی که از برابری ازدواج حمایت می کنند، مورد اقدام انضباطی از سوی کلیسا  قرار نخواهند گرفت.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.advocate.com/religion/2018/8/14/mormon-church-reaffirms-opposition-gay-relationships

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com