دو زن ۲۲ و ۳۲ ساله در مالزی به اتهام “مساحقه” به تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

در روز ۱۲ آگوست، دو زن در مالزی به اتهام رابطه جنسی با یکدیگر به تحمل شش ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی معادل ۸۰۵ دلار آمریکا و نیز چهار ماه حبس در صورت عدم پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

قاضی در حکم خود اعلام کرده است که این اتهامات بسیار جدی هستند و برخلاف طبیعت خدادادی هستند. وی گفت: «مجازات صحیح باید اعمال شود تا این درس عبرتی باشد هم برای شما دو نفر و هم برای عموم مردم.»

به گزارش منبع محلی سینار هاریان این دو زن در حالی که در یک اتومبیل با هم بوده‌اند توسط افسران گشت شریعت مالزی بازداشت شده‌اند. یک دیلدو هم در ماشین بوده که توسط افسران ضبط شده است.

این زوج اتهام رابطه جنسی را پذیرفته‌اند.

گروه حقوق ال‌جی‌بی‌تی «عدالت برای خواهران» در مالزی طی بیانیه مشترک، مجازات شلاق برای این زنان را محکوم کرده و خواستار بازبینی و توقف فوری اجرای این حکم شد.

این گروه‌ها مجازات فوق را «نقض فاحش کرامت و حقوق انسانی» این زنان و مصداق شکنجه دانستند.

در این بیانیه آمده است:

«نقش دادگاه تضمین اجرای عدالت است، نه قربانی کردن افراد بر اساس تعصبات فردی. نمی‌توان از مجازات برای درس عبرت دادن به جامعه استفاده کرد. مجازات به‌عنوان شیوه‌ای برای درس عبرت دادن غیرعادلانه از افراد در معرض مجازات‌های سنگین برای مجازات شدن به جای دیگران سوءاستفاده می‌کند. این نگاه متعصبانه و غیرعادلانه به سوءاستفاده از قدرت و استثمار افراد بی‌گناه دامن می‌زند و بی‌عدالتی را می‌گستراند.»

در ادامه این بیانیه اینطور آمده است:

«جرم‌انگاری رابطه جنسی رضایتمندانه میان افراد بالغ نقض فاحش حقوق بشر است و از مالزی در بسیاری از مجالس بین‌المللی حقوق بشر خواسته شده است که قوانینی را که افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را بخاطر روابط جنسی رضایتمندانه مجرم می‌پندارد بازبینی و لغو کند. رابطه جنسی رضایتمندانه بین بزرگسالان جرم نیست.»

کمیته محو کلیه اشکال خشونت علیه زنان سازمان ملل در ماه مارچ ۲۰۱۸ در مشاهدات پایانی خود از مالزی خواست «تمامی قوانینی که علیه زنان لزبین، بایسکشوال، ترنس‌جندر واینترسکس تبعیض‌آمیز است از جمله آن دسته از قوانین جزایی و قوانین شریعت که روابط جنسی رضایتمندانه میان زنان و مبدل‌پوشی را جرم‌انگاری می‌کند اصلاح کنند.»

علاوه بر گروه عدالت برای خواهران، گروه‌های فعال حقوق ال‌جی‌بی‌تی، زنان، آتئیست‌ها و انسان‌گرایان سکولار از دیگر امضاکنندگان این بیانیه هستند.

قرار است حکم شلاق در روز ۲۸ آگوست اجرا شود.

در سال گذشته فعالان ال‌جی‌بی‌تی در مالزی موفق شدند مقامات را قانع کنند تا عبارات خلاف واقع، توهین‌آمیز و هم‌جنس‌گراستیزانه را از فراخوان مسابقه دولتی فیلم‌سازی درباره همجنسگرایی حذف کنند.

 

بازداشت یک زوج لزبین در پی یورش پلیس منکرات مالزی به هتلی در جوهور بهرو

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com