ماف نیوز: یک بازداشتی در اشنویه با تودیع وثیقه آزاد شده و همچنان هفت شهروند دیگر در این شهرستان تحت بازجویی هستند. همزمان یک شهروند کرماشانی در شیراز و یک فعال کارگری در سنندج بازداشت شدند‌.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «صابر خلیفه» از اهالی اشنویه با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

«صابر خلیفه»

تلگرام ماف نیوز
روز ۱۳ تیرماه ۹۷ نیروهای وزارت اطلاعات در اشنویه، صابر خلیفه فرزند اسماعیل را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» پس از بازرسی محل سکونتش بازداشت کردند. او تا زمان درخواست وثیقه، حق تماس با خانواده را نداشته و طی مدت زمان بازجویی، از حق دسترسی به وکیل هم محروم بوده است.

از سوی دیگر هفت تن از بازداشتیهای اشنویه جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده‌اند. روز شنبە ١٣ مرداد در شهرستان اشنویه هفت تن به نامهای «یوسف احمدی» از اهالی روستای تاج‌الدین‌آباد، «کامل احمدی» از اهالی روستای حسن‌نوران، «طیب بامروت» از اهالی روستای سینگان، «کورش عزیزی» فرزند محمدامین از اهالی قره‌سقل، «منصور عمرزاده» از اهالی دشت‌بیل، «مقدیر محمدزادە» از اهالی روستای سینگان و «ابوبکر میناپاک» از اهالی روستای سوجە از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شدند.

از سنندج هم گزارش شده است که «علیرضا خانزاد» فعال کارگری از روز ۱۰ مرداد در بازداشت اداره‌ی اطلاعات به سر می‌برد. بازداشت وی هنگامی صورت گرفته بود که قصد ممانعت از بازداشت یک زن را داشته که با پلاکاردی با مضمون «من انسانم و حق زندگی می‌خواهم» در یکی از میادین شهر ایستاده بود و مامورین قصد بازداشت این زن را داشتند.

«اقبال دارام‌رویی»

پس از انتقال علیرضا خانزاد به بازداشتگاه اطلاعات، علیرغم صدور قرار وثیقه‌ی ۴۰ میلیون‌ تومانی به دستور بازپرس دادگاه انقلاب سنندج، اما وی باوجود تامین وثیقه آزاد نشده و به قرنطینه‌ی زندان سنندج منتقل شده است.

همزمان یک شهروند کرمانشاهی به نام «اقبال دارام‌رویی» هنگام شرکت در اعتراضات مردمی در شهر شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت ‌و به محل نامشخصی منتقل شد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com