تحقیقی تازه کشف کرده است که ارقام ابتلا به زوال عقل در افراد سالمند همجنسگرا و دوجنسگرا، متفاوت از افراد دگرجنسگرا است.
زوال عقل واژه‌ای کلی برای هر نوع کاهش توانایی ذهنی شدید است که سلامت بدن و زندگی روزمره را مختل می‌کند. آلزایمر یکی از انواع زوال عقل است.

این تحقیق توسط بخش تحقیقاتی Kaiser Permanente در دانشگاه سان‌فرانسیسکو انجام‌شده و محققان این تحقیق برای اولین بار داده‌های خود از میزان شیوع زوال عقل در جمعیت بزرگی از افراد سالمند لزبین، گی و دوجنسگرا را در اجلاس بین‌المللی انجمن آلزایمر ارائه دادند.
این مطالعه شیوع زوال عقل در ۳۷۱۸ فرد همجنسگرا و دوجنسگرای ۶۰ سال به بالا را موردبررسی قرار داده است و در طول ۹ سال دنبال کردن وضعیت سلامت این افراد، محققان دریافتند که شیوع زوال عقل در جمعیت مورد بررسی‌شان ۷.۴ درصد است که این رقم کمی کمتر از شیوع زوال عقل در جمعیت عمومی ۶۵ سال به بالا است که ۱۰ درصد می‌باشد.

این میزان درصد کم‌تر محققان را شگفت‌زده کرد زیرا میزان شیوع بعضی وضعیت‌های سلامت مانند افسردگی و بیماری قلبی-عروقی که تصور می‌شود با زوال عقل مرتبط باشند در جمعیت بزرگ‌سالان اقلیت جنسی شایع‌تر است.
متخصصان یکی از دلایل درصد پایین‌تر شیوع زوال عقل در جمعیت موردبررسی را این دانستند که سن آن‌ها کمی از سن جمعیت عمومی موردمطالعه در انجمن‌های مرتبط با زوال عقل کمتر بوده است. (سن شرکت‌کنندگان در این تحقیق ۶۰ سال به بالا اما آمارهای متعلق به جمعیت عمومی برای سن ۶۵ سال به بالا بوده)

جیسون فِلَت نویسنده ارشد این تحقیق و استادیار موسسه‌ی بهداشت و پیری در دانشکده پرستاری UCSF در رابطه با نتایج تحقیق خود گفت: اگرچه یافته‌های جدید ما بینش مهم اولیه‌ای را ارائه می‌دهند اما مطالعات آینده باهدف درک بهتر عوامل خطر ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری‌های زوال عقل در اقلیت‌های جنسی سالمند به‌شدت موردنیاز است.
محققان این تحقیق همچنین خاطرنشان کردند که نیاز به وجود خدمات مراقبت بهداشتی مناسب برای اقلیت‌های جنسی بسیار مهم است.

بسیاری از افراد اقلیت جنسی از ترس مورد تبعیض واقع‌شدن از مراجعه به مراکز درمانی و یا دریافت خدمات از سرویس‌های پشتیبانی (مانند خانه سالمندان، خدمات غذا رسانی و…) خودداری می‌کنند و مراکز درمانی زیادی هستند که نسبت به آموزش کارکنان خود در رابطه با مشکلات مراجعه‌کنندگان اقلیت جنسی و نوع برخورد با آن‌ها کوتاهی می‌کنند.

منبع: https://bit.ly/2OQP6Lw

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com