به گزارش موسسه ویلیامز دانشکده حقوق UCLA، حدود ۷۸،۰۰۰ از شهروندان تراجنسی که فاقد کارت شناسایی یا اسنادی که دقیقا نشان دهنده جنسیت آنها باشد هستند، در معرض خطر از دست دادن امکان شرکت در انتخابات میان دوره ایی ماه نوامبر در ایالات متحده آمریکا که دارا بودن مدارک دقیق شناسایی رای دهندگان را لازم میداند، هستند.

در هشت ایالت آمریکا، رای دهندگان باید برای حق رای، کارت شناسایی عکس دار صادر شده توسط دولت را در محل های رای گیری، جایی که کارکنان انتخابات در مورد اعتبار کارت شناسایی ارائه شده و مطابقت آن با اطلاعات دقیق دارنده آن تصمیم میگیرند، ارائه دهند. این امر می تواند شهروندان تراجنسی را از رای دادن در آلاباما، جورجیا، ایندیانا، کانزاس، می سی سی پی، تنسی، ویرجینیا و ویسکانسین محروم کند.

ارائه اسناد هویتی که جنسیت یا نام تراجنسی ها را منعکس نمیکند، می تواند موجب تصمیم کارکنان انتخابات به منع کردن آنها از دادن رای منجر شود.

جودی ل. هرمان، محقق سیاستگذاری دولتی در موسسه ویلیامز، گفت:” تراجنسی هایی که مراحل تطبیق جنسیت را طی کرده اند، اغلب با چالش های مهمی برای اخذ مدارک شناسایی جدید و دقیق مواجه میشوند. الزامات برای به روز رسانی نام و جنسیت افراد در شناسه های رسمی آنها که می تواند برای رای دهی مورد استفاده قرار دهند، به طور گسترده ای در آژانس های دولتی و ایالات مختلف متفاوت است و این روند می تواند دشوار و گران باشد”.

آسیب پذیرترین اعضای جامعه تراجنسی ها با بالاترین احتمال منع از رأی دادن در انتخابات میان دوره ایی آینده مواجه هستند. به گفته موسسه ویلیامز، رنگین پوستان، جوانان، دانشجویان و افراد کم درآمد و توانخواهان در ماه نوامبر در معرض خطر محروم شدن از رای دادن قرار دارند.

هرمان می گوید: “قوانین سختگیرانه برای رای دهندگان ممکن است هزاران نفر از شهروندانی را که در غیر این صورت واجد شرایط برای رای دادن و مشارکت در روند دموکراتیک خواهند بود، از حق رای دادن و شنیده شدن صدای آنها در پای صندوق های رای محروم کند. قانون گذاران، مسئولان انتخابات و سازمان های دولتی باید از امکان دسترسی تراجنسی ها به طور برابر به حق رای اطمینان حاصل کنند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.advocate.com/transgender/2018/8/09/78300-trans-citizens-may-be-prevented-voting-midterms

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com