ماف نیوز: پیمان عبدی فعال کارگری از اهالی مریوان پس از سە هفتە بازداشت با تودیع وثیقە به صورت موقت آزاد شد. همزمان تحسین دادرس از اهالی همین شهرستان پس از ۹ ماه با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد گردید.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبە ١٠ مرداد ۱۳۹۷، «پیمان عبدی» فعال کارگری با تودیع وثیقە‌ی ۴۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

او روز ۲۲ تیرماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مریوان بازداشت شد. تاکنون اتهامات دقیق مطروحه علیه آقای عبدی مشخص نشده‌اند.

همزمان در خبری دیگر یک فعال سیاسی از اهالی روستای سردوش مریوان به نام «تحسین دادرس» روز دوشنبه ۸ مرداد ۹۷ با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او کە ٩ ماه پیش در تاریخ شنبه ۹ آذر ۹۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدە بود، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بە تحمل ١١ سال حبس محکوم شده و پروندە‌ی وی پس از اعتراض بە دادگاه تجدید نظر استان ارجاع دادە شدە است.

آقای دادرس ۵ ماه را در سلول‌های انفرادی ادارە‌ی اطلاعات و ۴ ماه را هم در زندان سپری کرده است.

«پیمان عبدی»

«تحسین دادرس»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com