طبق تحقیقات جدید، نیمی از نسل بزرگسالان دگرباشان جنسی هنوز آشکارسازی نکرده اند.

این نظرسنجی که توسط ABC در استرالیا انجام شده است، تنها چند هفته پس از انتشار مطالعه ایی دیگر، نشان داد که تقریبا نیمی از کارمندان دگرباش جنسی در ایالات متحده هویت جنسی خود را در محل کارشان پنهان می کنند.

در کل، ۴۷ درصد از دگرباشان جنسی بین ۱۸ تا ۲۹ سال در استرالیا اگرچه خود را به عنوان دگرباش جنسی پذیرفته اند – اما برای هیچ کس آشکارسازی نکرده اند.

جو پیرامون جامعه دگرباشان جنسی استرالیا در سال گذشته، پس از رای گیری پستی در رابطه با ازدواج همجنسگرایان و علیرغم پیروزی برای برابری، منجر تحریک همجنسگراستیزان و افزاریش همجنسگراستیزی شده است.

بازیگر نقش مکمل و مبارز مگدا زوبانسکی گفت که برخی از دگرباشان جنسی زنده نیستند تا شاهد قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان توسط مجلس در ماه دسامبر باشند.

مردان جوان دوجنسگرا کمترین احتمال را در آشکارسازی عمومی دارند و مردان و زنان همجنسگرا با احتمالی دو برابر بیشتر ممکن است این گام وحشتناک را بردارند.

جولیا تیلور از مرکز تحقیقات استرالیا در روابط جنسی، سلامت و جامعه به هک گفت: “عوامل محافظتی ویژه ایی برای زنان و مردان همجنسگرا وجود دارند که دوجنسگرایان به شکل منصفانه به آنها دسترسی ندارند. زنان و مردان همجنسگرا در صورت آشکارسازی و برخوردن به مشکل در این پروسه،به پشتیبانی جامعه ایی بزرگ که ساکت نمی شیند دسترسی دارند و این چیزی است که دوجنسگرایان از آن برخوردار نیستند”.

او توضیح داد: ” زنان دوجنسگرا بیشتر و بیشتری در تلویزیون و ادبیات نشان داده میشوند … هرچند این مشاهده پذیری هنوز کم است. اما مردان دوجنسگرا نامرئی هستند … فقدان الگوهای نقش مرد دوجنسگرا کاملا محسوس است.

موجی جدید از شخصیتهای دوجنسگرا که در طول یک یا دو سال گذشته در تلویزیون پخش شده اند – به عنوان مثال در جین باکره، Riverdale ،The Crown  و Brooklyn Nine – Nine، اما اکثریت هنوز زنان هستند.”

تیلور گفت: “هنگامی که تصمیم می گیرید چیزی را به سختی و شخصی بودن هویت جنسی تا را آشکار کنید، وجود افرادی که این مرحله سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، واقعا مهم است … و عدم وجود مدل برای مردان دوجنسگرا مانعی واقعی بر مسیر آشکارسازی آنهاست.”

برای سام (نام واقعی او نیست)، تایید دوجنسگرایی اش در این نظرسنجی، اولین باری بود که او به کسی درباره هویت جنسی اش میگفت.

او گفت: “در رسانه ها، دوجنسگرایی در زنان به عنوان یک مساله جالب نشان داده می شود … اما من فکر می کنم دوجنسگرایی برای مردان از مردانگی شان میکاهد. من فکر می کنم که علاقه یک مرد به مردان دیگر، از جنسیت اش می کاهد. وقتی به این مساله پی میبرید می بینید که واقعا احمقانه است. “

و پس از پر کردن این نظرسنجی، او گفت که او دل را به دریا زده و برای والدینش آشکارسازی کرده است.

او گفت: “من در یک تماس تلفنی با مادر و پدرم در روز گذشته، در مورد این مصاحبه صحبت کردم. حرف ها خوب پیش رفت … من برای آنها آشکارسازی کردم.”

او گفت که همچنان با حرف های از سر نفرت و دگرباش ستیز مواجه میشود.

او گفت: «بسیاری چنین  ارتباطی را بین همجنسگرایی و بد بودن بوجود آورده اند. آنها میگویند” این همجنس گراست “و” این خیلی بد “است … استفاده توهین آمیز از این الفاظ  را متوقف کنید. با هر بار تکرار این الفاظ، ممکن است کسی در اطراف شما باشد که با شنیدن آنها خود را عمیق تر از قبل دفن کند و نتواند کسی که می خواهد باشد. من دوستان واقعا روشن فکر و قدردانی دارم که هنوز در مورد این موضوع با آنها صحبت نکرده ام، اما می دانم که آنها با من در مورد آنچه راهی که پیش رو دارم همراهی کرده و من را کمک خواهند کرد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com