به گزارش پیام آفتاب، با هدف پیشواز از روز جهانی زن (۸ مارچ) در ولایت بلخ نمایشگاه نقاشی با حضور نقاشان بلخ امروز ۱۵ حوت در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ تجلیل شد.
این برنامه از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر شمال، کلبه فرهنگی بلخ و دانشگاه راه سعادت راه اندازی شد.
“سعیده اکرامی” معاون بخش زنان کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال کشور در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار پیام  آفتاب در شمال کشور، گفت: هدف از راه اندازی این همایش تجلیل از روز جهانی زن (۸ مارچ) و همچنین نمایان ساختن خشونت علیه زنان توسط نقاشی و تصاویر می‌باشد.
وی با عنوان کردن اینکه در این برنامه بیش از ۵۰ نفر نقاش حضور دارند، خاطرنشان کرد:  بیشتر این هنرمندان را دختران تشکیل می‌دهند.
اکرامی افزود: از میان شرکت کنندگان ۳ نفر به عنوان برنده (اول، دوم و سوم) و ۷ نفر دیگر به عنوان نقاش برتر برگزیده شدند.
تجلیل از روز زن در کشور در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی از افزایش خشونت علیه زنان در افغانستان وجود داشته اما براساس گفته مسئولان دولتی تامین و حمایت از حقوق زنان دستاورد یک دهه گذشته حکومت است.
معاون بخش زنان کمیسیون مستقل حقوق بشر شمال، تصریح کرد: که در پایان این برنامه برای برندگان نیز جوایز اهدا شد.
خانم اکرامی افزود: این نمایشگاه برای مدت ۲ روز برگزار شده که علاقمندان نقاشی می‌توانند در این مدت از این نمایشگاه بازدید کنند.
این در حالی است که همه ساله به مناسبت پیشواز از روز جهانی زن (۸ مارچ) در افغانستان تجلیل می شود.
حبیب نجفی زاده – مزارشریف

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com