پاییز سال گذشته، یک پناهنده سیاسی مقیم آتلانتا بعد از آنکه در یک تصادف رانندگی‌ مجروح شد، به اتهام “رفتار نابهنجار” از سوی پلیس به مدت سه ساعت بازداشت شد. فضائل عزیزان، امریکایی، ایرانی تبار بعد از آنکه برای دفاع از اتهام خود در دادگاه ترافیک حاضر شد، به خاطر ملیت ایرانی داشتن، از سوی یک خانم قاضی در اثنای رسیدگی به پرونده مورد اهانت و هتاکی قرار گرفت، و نهایتا همان قاضی وی را به تحمل ۵ ماه زندان محکوم کرد/.

مطابق گزارش یک تلویزیون محلی مستقر در آتلانتا، قاضی در حین رسیدگی به پرونده، خطاب به متهم چنین میگوید: “من میدانم از جائی(ایران) که می‌‌آیی زنان هیچ حقوقی ندارند… تو یک موجود حقیری هستی‌، تو در درونت انسان کوچکی هستی‌، تو در نظر من نفرت انگیز هستی‌…تو آقای عزیزان باید بروی زندان.”

حکم ۵ ماه زندان توسط وکلای متهم مورد اعتراض قرار گرفته بود و در مرجع بالاتر در نوبت رسیدگی بود. اکنون یک روزنامه چاپ آتلانتا، امروز (۳۰ جولای) خبر از لغو محکومیت پنج ماهه متهم( فضائل عزیزان) داده است. طبق گزارش این روزنامه، دو هفته بعد از آنکه وکلای متهم به حکم اعتراض میکنند و یک سازمان حقوق بشری نیز از قاضی مربوطه به اتهام توهین و اهانت به متهم شاکی‌ میشود، دادگاه بدوی صادر کننده حکم، با تماس با وکیل متهم اعلام میکنند که مجازات ۵ ماه زندان برای متهم را کنار گذاشته ا‌ند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com