تنها دو هفته تا روز خبرنگار (۱۷ مرداد) باقی است و پرسنل روزنامه همشهری ۵ ماه دستمزد نگرفته‌اند.

طبق اخبار حاصله از خبرنگاران روزنامه همشهری در تهران، از اسفندماه ۹۶ تاکنون هیچ دستمزد ثابت و حق التحریری به خبرنگاران پرداخت نشده است.

به گفته یکی از خبرنگاران، از زمانی که انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برگزار شد و حواشی متعددی مبنی بر جابه‌جایی مدیران و مسئولان همشهری شکل گرفت، تاکنون نه تنها سیاست‌های درستی در موسسه همشهری ایجاد نشد، بلکه با کاهش میزان حق التحریر و بالابردن تعداد کلمات، فشار مضاعفی روی خبرنگاران وارد آمده است.

این خبرنگار می‌گوید: نزدیک به یک هزار نفر تحت زیرمجموعه روزنامه همشهری در سراسر کشور مشغول به کار هستند و برخی استخدام و برخی به صورت حق التحریر ( پرداخت پول به ازای هر گزارش) فعالیت می‌کنند. اوضاع کنونی و عدم پرداخت دستمزد باعث شده تا شرایط برای حق التحریرها به مراتب سخت تر از استخدامی‌ها باشد.

یک منبع آگاه در همشهری می‌گوید: جابه‌جایی‌ و عزل و نصب مسئولان در موسسه همشهری، عامل اصلی مشکلات است و خبرنگاران حق التحریر بدون داشتن بیمه تامین اجتماعی، به استقبال روز خبرنگار می روند.

پایان/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com