یک شهر دیگر از اوکراین در روز یکشنبه ۲۲ جولای با برگزاری رژه غرور در صف حامیان برابری ایستاد. کریوی ریح، هشتمین شهر بزرگ اوکراین، نخستین رژه غرور خود را، با وجود تهدیدات گروه های افراطی، برگزار کرد.

۳۷ فعال محلی با گذر از خیابان های این شهر کوچک برای مشارکت و همبستگی جامعه دگرباشان جنسی، تظاهرات کردند. 

به گفته بوریس زولوتچنکو، رئیس کمیته سازمان KryvbasPride 2018، انتظار میرفت که تعداد بیشتری در این رژه شرکت کنند.

او میگوید: “حدود ۲۰۰ نفر تصمیم به پیوستن به رژه را داشتند. متاسفانه، بسیاری از افراد به خاطر تهدید حمله، از شرکت در این رژه منصرف شدند.

روز شنبه، گروه های رادیکال راستگرا و مسیحی محلی، برای برگزاری نماز جماعت علیه خصومت ناشی از رژه غرور گرد هم آمدند و اعلام کردند که روز بعد، درست قبل از این رژه، به خیابان ها خواهند آمد.

رژه غرور دگرباشان به شدت توسط پلیس محافظت شد.

به گفته گروه حمایت از همجنسگرایان اوکراین (GAU)، افراط گرایان راستگرا در روز رژه غرور به خیابان ها آمدند. آنها بعدا تصمیم گرفتند که با پلیس درگیر نشده و به رژه صلح آمیز غرور حمله نکنند. در عوض، آنها پیام های ارعاب آمیزی به اعضای جامعه دگرباشان جنسی فرستادند.

در طول شب، بسیاری از فعالان حقوق دگرباشان جنسی محلی پیام های تهدید آمیز دریافت کردند.

پلیس چند مسیر مختلف را برای رژه برنامه ریزی کرد. در روز رویداد، آنها با حذف مسیرهایی که امکان حضور راستگرایان افراطی را داشت، امن ترین مسیر را برای رژه غرور انتخاب کردند. علاوه بر این، حدود ۱۰۰ پلیس در مراسم رژه حضور داشته و از شرکت کنندگان محافظت می کردند.

تلاش مقامات برای ممنوعیت رژه غرور در کریوی ریح:

گروهی از فعالان محلی به نام KryvbasPride 2018 رژه غرور را با پشتیبانی GAU سازماندهی کردند.

نمایندگان سایر مناطق اوکراین نیز در این رژه غرور شرکت کردند. در میان آنها، شرکت کنندگان و سازمان دهندگان رژه غرور کیف که ماه گذشته برگزار شد، و اوداد پراید، که برای ماه آگوست برنامه ریزی شده است، حضور داشتند.

شورای محلی تلاش کرد تا از راهپیمایی جلوگیری کند. در اوایل ماه جاری، آنها در نامه ای به فعالان از آنها خواستند تا رژه برابری را لغو کنند.

یکی از فعالان حقوق بشر در اوکراین، ماکسیم اریستوی در حساب کاربری اش نوشت:” تقاضای ممنوعیت جشن غرور منتشر شده در تارنمای شورا به اندازه کافی امضاء جمع کرد تا موجب اضافه شدن آن به دستور کار این شورا شود. با این حال، تنها ۱۲ نفر از ۳۸ نماینده شورا به نفع دادخواست رای دادند که موجب رد ممنوعیت رژه غرور شد.”

برابری دگرباشان جنسی در اوکراین:
گرچه همجنسگرایی در اوکراین از سال ۱۹۹۱ قانونی شد، این کشور هنوز هم زوج های همجنس را به رسمیت نمی شناسد. در نتیجه، ازدواج و فرزندپذیری قانونی برای زوج های همجنسگرا اوکراینی ممکن نیست.

زولوتچنگو میگوید: “به عنوان شهروندان اوکراین، ما می خواهیم در خیابان های شهرهایمان احساس امنیت کنیم. به همین دلیل است که رژه برابری را سازماندهی کردیم و با صدای بلند گفتیم که دیگر نمی خواهیم بی عدالتی را تحمل کنیم. ما جامعه ایی هستیم که برای حق زندگی بدون خشونت و آزار و اذیت مبارزه می کند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/this-ukrainian-town-hosted-its-first-pride-march-amidst-threats-by-far-right-groups/#gs.2deUhsA

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com