یک لایحه ایی که مکررآ در سیاست ایالات متحده و حقوق دگرباشان جنسی مورد بحث قرار گرفته، قانون برابری است. سازمان های متعدد، فعالان و سیاستمداران از تصویب آن آن حمایت می کنند.

با این حال، این قانون دقیقا چیست، و چرا اینقدر مهم است؟

تاریخچه این قانون به سال ۱۹۷۴ بر میگردد.

نماینده مجلس ایالت نیویورک، بلا ابزور، اولین بار این لایحه را با کمک نماینده دیگری از این ایالت اد کوش، تهیه کرد. ساده ترین تعریف و هدف این قانون، اصلاح قانون حقوق مدنی تصویب شده در سال ۱۹۶۴ برای اضافه کردن ممنوعیت تبعیض براساس جنسیت، گرایش جنسی و وضعیت تاهل است.

این لایحه، قبل از اینکه کنگره بتواند به رد یا قبول آن رای بدهد، در کمیته مجلس قضایی به تصویب نرسید.

سه سال پیش در چنین روزی، در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۵، این لایحه در نهایت به سالن های سرنوشت ساز کاخ سفید رسید.

نماینده دیوید سیسیلین (D-RI) آن را به مجلس نمایندگان و سناتور جف مرکی و دیگران آن را به مجلس سنا معرفی کردند. در نهایت، با این حال، آنها موفق به تصویب این لایحه نشدند.

این لایحه بار دیگر و در جلسه فعلی کنگره، که در ژانویه سال ۲۰۱۹ به پایان می یابد، دوباره مطرح شده است.

عملکرد این لایحه:

نسخه به روز شده قانون برابری به دنبال محافظت از مردم در برابر تبعیض بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسیتی و جنسیت است.

در حال حاضر، طبق قانون حقوق مدنی، تبعیض در زمینه های زیر ممنوع است: اشتغال، مسکن، آموزش عمومی، بودجه فدرال، اعتبار و سیستم قضایی.

در حال حاضر، ۵۰ درصد از دگرباشان جنسی که در ایالات متحده زندگی می کنند، در ایالت هایی که هیچگونه محافظت قانونی از آنها وجود ندارد، ساکن هستند. این مساله به این معنی است که دگرباشان جنسی ساکن این ایالات میتوانند بدون منع قانونی اخراج یا از حق دسترسی به مسکن محروم شوند.

 

چرا این لایحه مهم است؟

تازه ترین نمونه، پرونده دادگاه عالی مربوط به شیرینی پزی است که قاضی به نفع قنادی که از ارائه خدمات به یک زوج همجنسگرا سر باز زده بود، تصمیم گرفت.

قوانین در سطح فدرال و ملی، میتواند دگرباشان جنسی را در زمینه حق دسترسی به مسکن محافظت کند.

دگرباشان جنسی در ایالات متحده نباید نگران فضاهای عمومی یا فرصت هایی باشند که صرفا به علت هویت آنها از آنها سلب می شود. آنها دست کم نباید نگران عدم وجود حمایت قانونی باشند. 

آیا از این لایحه حمایت میشود؟
یو دیی وینترهوف، معاون ارشد امور سیاسی کمپین حقوق بشر ، می گوید: “اکنون در لحظه ای حمایت اکثریت رو به رشد آمریکایی ها،از این لایحه هستیم. ۱۱۵ شرکت برجسته و بیش از ۲۴۰ عضو دو حزب کنگره حمایت خود را از قانون برابری اعلام کرده اند. “

HRC همچنین دارای یک ائتلاف تجاری برای قانون برابری است که تا کنون ۱۱۵ شرکت عمده، مانند گوگل، نایک و غیره، به آن پیوسته اند. بیش از ۵.۸ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا در این شرکت ها کار می کنند.

یکی از مهمترین فرصت ها برای تصویب قانون برابری، انتخابات میان دوره ای این نوامبر است.

وینترهوف اضافه کرد: “به همین دلیل است که ما در حال کار سخت تر از همیشه برای به دست آوردن رای در ماه نوامبر و ارسال اکثریت طرفداران برابری به کنگره برای به سر انجام این قانون بسیار مهم و کشیدن ترمز اضطراری به روی این دولت هستیم.

تصویب این لایحه مهمترین قدم بعدی برای دگرباشان جنسی در ایالات متحده است. تبعیض فعلی با حمایت قانونی باید به پایان برسد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/equality-act-important-lgbti-people/#gs.Uw32UFs

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com