مطالعه جدیدی از مجله آمریکایی سلامت مردان آمار بسیار بالایی درباره خشونت های خانگی در روابط مردان همجنسگرا متشر کرده است.

محققان ۳۲۰ مرد و ۱۶۰ زوج را مصاحبه کردند تا اطلاعات خود را جمع آوری کنند.

از مجموع مصاحبه ها مشخص شد که ۴۶ درصد از مردان در سال گذشته در معرض “سوء استفاده، خشونت فیزیکی و جنسی، بدرفتاری های احساسی و کنترل بیش از حد” از سوی شریک عشقی شان بوده اند.

این تحقیق خطرات بیشتری که از این سوء استفاده ها ناشی میشوند، مانند افزایش خطر ابتلا به HIV را توضیح می دهد. چنین خطراتی به دلیل عدم تعادل قدرت دررابطه بیمار بین دو نفر است که قربانیان حتی قدرت کنترل مصرف کاندوم و یا اینکه چه زمانی و چگونه روجین رابطه جنسی داشته باشند، را ندارند.

تجدید نظر در مورد بدرفتاری های خانگی:
راب استفنسون نویسنده این مطالعه معتقد است که این تحقیق، موجب ایجاد آگاهی بیشتری نسبت به پدیده خشونت خانگی شده است. 

او گفت: “علی رغم ماهیت همجنسخواهانه بین دو مرد، بر اساس مطالعات ما، شاهد الگوی بدرفتاری ها که قربانی را در نقش زن و خشونتگر را در نقش مرد قرار میدهد، هستیم. در حالی که این یافته بسیار مهم است، اما انواع دیگری از خشونت خانگی در انواع مختلف روابط وجود دارد.

استفنسون همچنین افزود که این تحقیق ارتباط بین سوء استفاده و همجنسگراستزی درونی شده را بر ملا میکند.

همانطور که وی گفته است: “استرس مبارزه با هویت جنسی خود، ممکن است موجب سوء استفاده جسمی یا عاطفی از شریک عشقی شود.”

در نهایت، استفنسون معتقد است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید از زوج های  مرد همجنسگرا درباره سوء استفاده جنسی بپرسند.

محققان دیگری مطالعاتی در رابطه با سوء استفاده و خشونت خانگی در روابط رنگین کمانی انجام داده اند. بر اساس یافته های دفتر آمار ملی در اوایل سال جاری، زنان دوجنسگرا دو برابر بیشتر از زنان دگرجنسخواه قربانی سوء استفاده و خشونت خانگی میشوند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/gay-men-domestic-abuse-partners/#gs.cLx6uaU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com