آقای رضا خندان همسر خانم نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری، امروز در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است:

چند نکته پیرامون بازداشت نسرین

۱ – بازداشت او به دستور کتبی وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

۲ – هم اکنون ۲ پرونده برای او تشکیل شده است:

– یک پرونده با حکم ۵ سال حبس تعزیری است که در تاریخ ۱۳ مهر ۹۵ به طور غیابی صادر شده است.

– پرونده‌ی دومی که از ماه‌ها پیش باز شده و در حال رسیدگی است.

مصادیق اتهامات او در دادگاهی که به طور غیابی تشکیل و منجر به ۵ سال حکم حبس شده است؛ شامل موارد متعددی است؛ از جمله:

تحصن مقابل کانون وکلا – بازکردن صفحه فیسبوک – مصاحبه با رسانه‌های مختلف – ملاقات‌های محرمانه با دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی در تهران – عضویت در لگام (کمپین لغو گام به گام اعدام) – صدور بیانیه‌هایی در دفاع از محکومین نفاق و گروهک القاعده – حضور در اغتشاش دراویش – . . .

۳ – از اتهامات مربوط به پرونده‌ی اخیر، غیر از پرونده‌ی دختران خیابان انقلاب و شکایت بازپرس دادسرای کاشان، اطلاعات زیادی نداریم چرا که در پرونده‌های سیاسی حضور وکلا (غیر از ۲۰ وکیل خاص) در مراحل بدوی ممنوع شده است.

۴ – هفته گذشته نسرین به دادسرا احضار و اتهام عضویت در لگام به او تفهیم شده است. این در حالی است که یک بار این اتهام در پرونده ای که منجر به صدور ۵ سال حکم شده است؛ مورد رسیدگی قرار گرفته است.
برگرفته از: https://www.facebook.com/reza.khandan.5/posts/1983212665022405

آقای خندان همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت: اتهام جدیدی به اتهامات همسرم تحت عنوان عضویت در «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» اضافه شده و هفته گذشته به وی تفهیم شد.

هفته گذشته همسرم را برای تفهیم یک اتهام جدید به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین (شهید مقدس) به دلیل عضویتش در کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) احضار کردند.

کمپین لگام، کمپینی بود که عده‌ای از دوستان در آن فعالیت می‌کردند برای اینکه احکام اعدام را از قوانین حذف کنند. به همسرم گفتند که شما به صورت غیرقانونی این کمپین را تاسیس کردید و در آن عضو بودید.

بیش از یک ماه از بازداشت همسرم می‌گذرد و قانونا باید بازداشت وی تجدید می‌شد زیرا قرار بازداشت یک ماه بیشتر نیست ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

رضا خندان ۱۰ تیرماه به ایسنا گفته بود که پرونده همسرش هنوز به دادگاه ارسال نشده و در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین (شهید مقدس) است.

رضا خندان چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ از بازداشت نسرین ستوده به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام خبر داد. او دوم تیرماه به ایسنا گفت که برای همسرش وثیقه ۶۵۰ میلیونی صادر شده ولی چنین وثیقه‌ای را قبول نمی‌کند و فعلا در بازداشت موقت (بند عمومی بازداشتگاه اوین) است.
https://www.isna.ir/news/97042614211/

فراخوان «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» درباره نسرین ستوده که ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ منتشر شد: 
https://fidh.org/23313

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com