مقامات در روز جمعه (۱۳ ژوئیه) یک زوج همجنسگرا را با بیش از هشتاد ضربه شلاق در منطقه محافظه کار اندونزی و در انظار عمومی مجازات کردند.

براساس گزارش ABS-CBN News، این مردان همجنسگرا بخشی از گروه پانزده نفری بودند که در مقابل جمعیتی که شعار میدادند شلاق زده شدند.

مقامات آنها را به دلیل داشتن رابطه جنسی همجنسخواهانه به این مجازات محکوم کردند. قانون اسلامی در استان آچه همجنسگرایی را ممنوع می کند. آچه تنها استان اندونزی است که چنین قوانینی اسلامی را اجرا می کند.

آژانس خبرگزاری ABS-CBN اعلام کرد که جمعیت در حین اجرای حکم به حدود هزار نفر نفر رسیده بوده است. ناضران در حین شلاق زدن با صدای بلند فریاد می زدند: “محکم تر بزن!”.

یکی از مقامات رسمی این استان، ترمیزی یحیا گفت: “امیدواریم که شلاق هایی که امروز شاهد آن هستیم درس عبرتی برای مردم برای عدم نقض قوانین شریعت باشد.”

دیگر افراد برای جرائمی مانند نوشیدن و فروش مشروبات الکلی و ابراز عشق در انظار عمومی مورد مجازات قرار گرفتند.

سیاست معکوس :

سال گذشته دو مرد به دلیل همجنسگرایی و رابطه جنسی همجنسخواهانه به هشتاد و پنج ضربه شلاق محکوم شدند.

در مواجهه با اعتراض و محکومیت بین المللی، استان آچه تصمیم گرفت که اجرای احکامی همانند زدن شلاق و چوب را امری خصوصی تلقی کند. تظاهرات امروز، با این حال، ثابت می کند که مقامات این استان هنوز به این سیاست پایبندند.

اکثر بخش های اندونزی روابط خصوصی و رابطه جنسی همجنسخواهانه با رضایت طرفین را جرم انگاری نمی کنند. اگر چه  اندونزی در سطح کشوری، هیچ قانونی برای حفاظت دگرباشان جنسی در برابر تبعیض یا جنایات متخلف ندارد.

زوج های همجنسگرا در این کشور همچنین از حمایت و مزایا محرومند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com