ماف نیوز: نیروهای امنیتی هفت شهروند را در شهرهای مریوان، ارومیه، کرمانشاه، پاوه و مهاباد به صورت جداگانه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل کردند. در بوکان هم دو متهم به «همکاری با یکی از احزاب کُردی» به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷، نیروهای امنیتی در ارومیه یک تن به نام «سرهات خلیل‌زاده» از اهالی منطقه‌ی برادوست را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

از راست «سام عباسی» و «هوشیار کسرایی»


یک منبع مطلع با تاکید بر این که ممانعت وی از حضور در اداره‌ی اطلاعات جهت پاسخ به آنچه «پاره‌ای از سؤالات عنوان شده»، بازداشتش را در پی داشته است گفت: «سرهات خلیل‌زاده پس از دو بار تماس تلفنی ارگانهای امنیتی، در آنجا حضور نیافته و گفته بود تنها در صورت دریافت برگه‌ی قضایی به ارگانهای امنیتی مراجعه خواهد کرد.»

از کرمانشاه هم گزارش شده است که همان روز یک فعال مدنی و از امدادگران داوطلب زلزله‌زدگان این استان به نام «سام عباسی» توسط نیروهای امنیتی به دلایل نامعلومی بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شده است. او پیش از این از قطعی برق مناطق زلزله‌زده و نیز «پس‌گرفتن کانکس‌های زلزله‌زدگان با دستور قضایی از سوی مامورین فرمانداری» انتقاد کرده بود.

همزمان «سوران احمدی» از اهالی شهرستان پاوە که پیش از این نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت را داشته است، پس از احضار از سوی ادارە‌ی اطلاعات بازداشت گردید.

دو برادر به نامهای «عزیز رشیدی» ۲۷ ساله و «آمانج رشیدی» ۲۹ ساله از اهالی بوکان هم که روز شنبه ۱۶ تیرماه، پس از بازگشت از اقلیم کردستان عراق در منزل پدرشان از سوی ماموران اطلاعات شهر بوکان بدون ارائه‌ی مجوز قانونی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» دستگیر شده بودند، با تودیع وثیقه پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شدند.

در خبری دیگر روز ۲۰ تیرماه، نیروهای وزارت اطلاعات‌ در مریوان سه شهروند به نامهای «وریا فرجی» ٣١ ساله فرزند عبدالله و «هوشیار کسرایی» ۴١ ساله فرزند رشید هر دو از اهالی روستای نی و «عطا فتاحی» فرزند محمد از اهالی روستای سردوش را به دلایل نامشخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

از سوی دیگر هرانا گزارش داده است که در همان روز «عبدالواحد امین‌پور» از اهالی سهرستان مهاباد به اتهام «ارتباط با یکی از احزاب کُردی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

آقای امین‌پور از بهار سال ۹۶ تاکنون چندین بار در خصوص همین اتهام از سوی اداره‌ی اطلاعات مهاباد احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com