بنابر تحقیق جدیدی که توسط سازمان ائتلافی ” Kaiser Permanente” در کالیفرنیا، آمریکا انجام شده است محققان متوجه شده‌اند که تشخیص مشکلات سلامت روان در کودکان و نوجوانان ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت بسیار بیشتر از افراد سیسجندر است.

این تحقیق گسترده براساس اطلاعات پرونده سلامت الکترونیکی از گروهی از افراد ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت که در سیستم مراقبت جامع ثبت شده بودند انجام شده است. که شامل ۱۳۴۷ کودک و نوجوان ۳ الی ۱۷ ساله‌ی ترنسجندر و خارج از دوگانه‌جنسیت بوده است. از این گروه ۴۴ درصد ترنس‌های زنانه (transfeminine) و ۵۶ درصد ترنس‌های مردانه (transmasculine) بودند.

 محققان با کمک این پایگاه داده‌های وسیع از اطلاعات پزشکی، شیوع مشکلات سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی را مورد بررسی قرار دادند. تقریبا در همه موارد، تشخیص‌های مربوط به بهداشت روان در میان کودکان و نوجوانان ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت رایج‌تر از همسالان سیسجندرشان بود.

نویسنده اصلی این تحقیق، تریسی باسرا-کالکی (Tracy A. Becerra-Culqui) استادیار بهداشت عمومی در بخش تحقیقات و ارزیابی Kaiser Permanente در رابطه با این تحقیق گفته است:

ما در سال‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۴ وضعیت سلامت روان کودکان و نوجوانان ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که این افراد بین ۳ تا ۱۳ مرتبه بیشتر از همسالان سیسجندر خود دچار مشکلات سلامت روان شده‌اند. در میان این افراد بیشترین مشکل تشخیص داده شده در افراد ۳ تا ۹ سال “اختلالات کمبود توجه” و در افراد ۱۰ تا ۱۷ سال “اختلالات افسردگی” بوده است.

به طور دقیق‌تر تشخیص‌های رایج این گروه مورد تحقیق این‌گونه بوده است:

·       اختلال کمبود توجه در افراد transfeminine  ۱۵% و در افراد transmasculine 16%. این آمارها سه تا هفت مرتبه بیشتر از گروه مرجع سیسجندر بود.

·       اختلال افسردگی در افراد transfeminine  ۴۹% و در افراد transmasculine 62%. این آمار چهار تا هفت مرتبه بیشتر از گروه مرجع سیسجندر بود.

تریسی باسرا-کالکی، در رابطه با نتایج این تحقیق گفت:

ما امیدواریم که این تحقیق آگاهی لازم را درمورد فشارهایی که افراد جوانی که در حال پرسشگری هویت جنسیتی خود هستند؛ احساس می‌کنند را ایجاد کند و چگونه این ممکن است بر رفاه سلامت روان آنها اثر بگذارد.

برای پزشک‌ها، مهم است که از شرایط احتمالی سلامت روان که ممکن است در نوجوانان ترنسجندر و خارج ازدوگانه‌ی جنسیت در مقایسه با همسالان سیسجندرشان رایج‌تر باشد آگاه باشند. همچنین حیاتیست که پزشک‌ها دانش لازم برای فراهم کردن حمایت اجتماعی و آموزشی بیماران جوان خود که در حال درک هویت جنسیتی‌شان هستند را داشته باشند.

نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که علت بیشتر بودن مشکلات سلامت روان در گروه مورد تحقیق ممکن است به ناهمگونی جنسیتی (Gender Incongruence)* که این افراد تجربه می‌کنند مرتبط باشد و همچنین افراد جوان که رفتارهای خارج از دوگانه‌ی جنسیت دارند ممکن است استرس ناشی از تعصب و قضاوت دیگران را تجربه کنند که می‌تواند باعث بروز مشکلات عاطفی و رفتاری شود و یا این مشکلات را شدیدتر کند.

ترجمه و تخلیص از: https://k-p.li/2qE7blt  

* این تحقیق به قبل از انتشار ICD11 و تغییر نام “بی‌قراری جنسیتی” یا “آشفتگی جنسیتی” به “ناهمگونی جنسیتی” است به همین دلیل با وجود آنکه در متن اصلی عبارت gender dysphoria آمده است مترجم از عبارت “ناهمگونی جنسیتی” معادل با Gender Incongruence استفاده کرده است.

** در رابطه با استرس اقلیت بیشتر بخوانید:

در تلگرام: https://t.me/rainbowhelp/184 در فیس بوک: https://bit.ly/2zzFxgq

در تلگرام: https://t.me/rainbowhelp/1386 در فیس بوک: https://goo.gl/DsKSKe

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام  

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com