ممکن است در مورد MG چیزهایی شنیده باشید، اما پزشکان اکنون از خطر بزرگ در حال ظهور هشدار می دهند.

ژنیتالیوم میکوپلاسما (MG) می تواند باعث التهاب اندام های تولید مثل زنان ودرد و خونریزی شود. این مساله می تواند به ناباروری منجر شود.

در مردان، این بیماری اغلب علائم واضحی ندارند. با این حال، این بیماری در مردان باعث می شود که مجرای ادرار ملتهب شود. دفع ادرار از آلت تناسلی مردان دچار به این بیماری، می تواند همراه با درد باشد.

آیا MG تبدیل به یک اپیدمی خواهد شد؟

طبق مطالعه سال ۲۰۰۹، بیماری های مقاربتی در افراد مبتلا به HIV مثبت شایعتر است. محققان با بررسی ۴۰۹ مرد همجنس و دوجنسگرا در چین،  ۱۸.۷% درصد از مبتلایان به این بیماری را دارای HIV و ۷.۶% درصد از آنها عاری از HIV یافتند.

MG میتواند با رابطه جنسی محافظت نشده به دیگران انتقال پیدا کند.کاندوم می تواند از گسترش این بیماری جلوگیری کند.

در حال حاضر، MG بیماری نادر است و تنها حدود ۱٪ از جمعیت را تحت تاثیر قرار داده است.

پزشکان استرالیا و آمریکا اغلب برای MG ردیابی و آزمایش می کنند، اما در انگلستان هنوز به طور گسترده ای در دسترس نیستند.

درمان MG با آنتی بیوتیک:

کریس ویلیامز، از استرالیا، مردی همجنسگرا است که MG از دوست پسر سابق اش به او منتقل شد. اگرپه  او به طور منظم تحت آزمایش های HIV قرار گرفته بود، هیچ یک از پزشکان اشکال شناخته شده ای در آزمایش های او ندیدند.  

کریس ۳۸ ساله گفت: “این مساله من را نگران میکرد. من هیچ نشانه ای نداشتم و دوستانم هم در مورد آن نمی دانستند.”

ویلیامز آزمایش دیگری انجام داد و مجبور به استفاده از دو نوع آنتی بیوتیک برای مقابله با باکتری شد.

ویلیامز به “ABC Australia” گفت: “خیالم راحت شد. علیرغم داشتن دانش خوب در مورد سلامت جنسی، تعداد عوامل ناشناخته نگران کننده بود، آیا من ناقل بیماری ناشناخته هستم؟ آیا باید این مساله را با شرکای جنسی ام در میان بگذارم؟ “

نگرانی به گشترش MG در UK:

دستورالعمل های جدید در انگلستان درمانگاه های مربوط به بیماری های مقاربتی را ملزم به شمول منظم آزمایش MG برای بیماران میکنند.  در صورت عدم پیگیری های پیشگیرانه، این بیماری می تواند به یک اپیدمی در انگلستان تبدیل شود.

پدی هورنر، یکی از نویسنده های این دستورالعمل ها، گفت: “دستورالعمل های ما توصیه می کنند که بیماران مبتلا به علائم با استفاده از آزمایش دقیق MG به درستی تشخیص داده شوند، به درستی درمان شده و پس از آن به منظور اطمینان از درمان آنها زیر نظر باقی بمانند. لازم است که از وجود فوری منابع لازم برای انجام آزمایش مقاومت تشخیصی و ضد میکروبی برای زنانی که در معرض خطر ناباروری هستند اطمینان حاصل شود. ما از دولت مستقیما می خواهیم که برای پیشگیری از  نگرانی از سلامت عمومی پیش رو و در حال خروج از مرزهای قابل کنترل، بودجه لازم را تحصیص دهد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com