دانشگاه برایتون به پژوهشی در مورد زیرساخت فرهنگی مردان همجنسگرای موسوم به خرس بودجه اختصاص میدهد.

بودجه ایی بالغ بر ۶،۷۲۶ پوند برای پژوهش در موردجوامع و فضاهای مردان همجنسگرای موسوم به خرس در انگلیس به محقق دکتر نیک مک گلیان از اعضای هیات علمی دانشگاه برایتون اعطا شده است.

مک گلیان، که خود را با افتخار عضوی از جامعه خرس ها میداند، میگوید که می خواهد  با بررسی تجارب مردان همجنسگرای درشت اندام و چاق موسم به خرس در بارها، باشگاه ها و رویدادهایشان از ارتباط این فضاها با توانایی مقابله این مردان با سرخوردگی در رابطه با چاقی شان پرده بردارد. 

این پروژه “پایگاه داده کاملی از گروهای خرس و بارها، باشگاه ها و رویدادهای آنها در انگلستان” ایجاد خواهد کرد که به عنوان پایه ای برای “یکی از بزرگترین مطالعات تجربی جهان در مورد جوامع خرس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این محقق گفت: “بارها و محل برگزاری رویدادهای این جامعه،  تنها اماکنی هستند که من به عنوان یک مرد همجنسگرا چاق در آنها احساس راحتی میکنم، و نوشته های دیگر خرس ها نشان می دهد که بسیاری دیگر احساسی همانند من دارند. شرم چاقی به طور فزاینده ای در بین مردان احساس می شود و همه ما بر روند رو به افزایش آن در بارها و کلاب های همجنسگرایان واقفیم. بنابراین من مشتاق هستم تا عوامب مثبت و توانمندکننده فضاهای مختص به خرس ها را یافته و برای رفع شرم ناشی از چاقی به دیگر جوامع رنگین کمانی منتقل کنم. “

مک گلیان، بودجه این پروژه را از طریق جایزه ستاره دانشگاه برایتون که به پژوهشگران آینده ارائه میشود، به دست آورده است.

خرس ها چه کسانی هستند؟ جامعه ایی از مردان همجنسگرای چاق و پرمو 

شرح پروژه در وب سایت دانشگاه برایتون می افزاید: “این تحقیق مکاشفه ایی از تقاطع ناشناخته جنسیت و چاقی است. در جامعه انگلیس که اکثر مردم به چاقی گرفتارند، افراد چاق به عنوان ناسالم و ناخوشایند جنسی شناخته میشوند. این مساله موجب آسیب روانی و جسمی افراد مبتلا میشود.در حالیکه شرم از چاقی در فضاهای مردانه / دوجنسگرا تشدید می شود، توجه کمی به تاثیر چاقی بر سلامت و روابط جنسی مردان شده است.”

وب سایت دانشگاه می افزاید: “این پروژه با هدف کشف نقش جغرافیا در به حاشیه رانده شدن و / یا توانمند سازی مردان چاق همجنس گرا / دوجنسگرا در انگلستان تعریف شده است. این پروژه با فضاها، چاقی و جنسیت در جامعه خرس – به عنوان یک زیر ساخت بزرگ جهانی از مردان همجنسگرا / دوجنسگرا کار خواهد کرد. تابو مضاعف چاقی / جنسیت /  هویت جنسی تأثیر قابل توجهی بر سلامت ذهنی و جسمی خرس ها دارد در نتیجه، کلاب ها و رویدادهای جامعه خرس ها به عنوان تنها ” فضاهای امن “برای کسانی که از هر دو جریان اصلی (به دلیل جنسیت) و همجنس گرا / دوجنسگرا فضاهای مردانه (به دلیل چاق بودن) حذف میشوند، محسوب میشوند. این پروژه شش نمونه مطالعاتی از فضاهای جامعه خرس ها در بریتانیا با متمرکز بر حضور در این اماکن، مصاحبه های حضوری با خرس ها و تحارب و برداشت های شخصی محقق اصلی این پروژه به عنوان عضوی از این جامعه ارائه خواهد کرد .”

مطالعه قبلی نشان داد که مردان همجنسگرا که به عنوان خرس شناخته می شوند  بیشتر در معرض پایین بودن اعتماد به نفس و تضعیف سلامت جسمی نسبت به دیگر گروه های همجنسگرا هستند.

مطالعه سال ۲۰۱۶ که در مجله بالینی نشریه پرستاری منتشر شده است، می نویسد: “پیش از کشف جامعه خرس ها، اعضای جامعه رنگین کمانی تحمل آزار و اذیت و تبعیض از سوی دیگر دگرباشان جنسی و دگرجنسگرایان را تنها به دلیل وزنشان که باعث پایین آمدن عزت نفسشان شده است، گزارش کردند. تصویر کلیشه ای از یک مرد همجنسگرا که معمولا جوان، باریک اندام و با پوستی نرم ترسیم میشود، تصویری است که بسیاری از مردان همجنسگرای موسوم به خرس هادر آن نمی گنجند که خود این موجب پایین بودن اعتماد به نفس آنها میشود.”

مقاله همچنین مدعی می شود که خرس ها در معرض ریسک بالاتری از رابطه جنسی مقعدی محافظت نشده، آسیب دیدگی، آسیب دیدگی، اطفاء شهوت با نگاه، عریان گرائی، که موجب افزایش خطر ابتلا به STI یا HIV میشود، هستند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com