اظهار نظر: این فعال با جنسیت سیال می گوید که جشن غرور لندن نمیتواند به دربرگیری خود مغرور باشد – و درگیری با مسابقات جام جهانی انگلستان، چالشهای اضافی را به همراه خواهد داشت.

جشن غرور: رویدادی که در سالهای اخیر به عنوان یک اعتراض و مبارزه برای حقوق بشر آغاز شده است، صفات و پیام اصلی خود را برای سوددهی شرکت ها به نفع “پوند صورتی” فریب داده است.

علی رغم سوء استفاده شرکت های بزرگ از یکی از بزرگترین رویدادهای جامعه دگرباشان در جهان، جشن غرور لندن همچنان یکی از بزرگترین جشن های جامعه ما است.

میانبرشی که در جامعه ما جریان دارد، یکی از بزرگترین منابع الهام بخبرای ش بسیاری از مردم است. این مساله به ما اجازه می دهد که مبارزات و شادی هایمان را به هم گره بزنیم تا به عنوان یک نیروی مبارز متحد شویم.

Stonewall رژه اصلی غرور لندن را ترک کرد:

با این حال، پراید در لندن در طول چند سال گذشته برای مشاهده پذیری رنگین پوستان در رژه مورد حملات زیادی قرار گرفته است. انکار این مسائل توسط برگزارکنندگان و ناتوانی آنها برای ایجاد گفتمان در مورد این مسائل با سازمان هایی مانند Stonewall UK، منجر به ترک رژه غرور توسط بزرگترین موسسه خیریه دگرباشان جنسی در انگلستان شد به طوری که آنها در  رژه اصلی سال جاری لندن را شرکت نکردند.

بیانیه همبستگی Stonewall با دگرباشان جنسی رنگین پوست، نشانه ای از توانمندسازی برای بسیاری بوده است و من از تصمیم Stonewall UK برای برگزاری رژه UK Black Pride که روز بعد از رژه غرور اصلی اتفاق می افتد، حمایت می کنم.

جام جهانی:

گذشته از این، نگرانی های دیگری برای دیگر دگرباشان جنسی که در رژه غرور اصلی لندن شرکت میکنند وجود دارد. جام جهانی به سرعت در جریان است و تیم انگلیس درست در روز رژه غرور اصلی لندن در روز شنبه، ۷ ژوئیه – به زمین میرود.

این چیزی است که بسیاری از دگرباشان جنسی را، به دلیل وجود دیدگاه های ملی گرایانه قوی و بالقوه همجنسگراستیز که به طور معمول در هواداران سفید پوست مرد فوتبال دیده میشود، نگران می کند. بدیهی است که این به خودی خود تعمیم افرادی است که از انگلستان حمایت می کنند و از فوتبال لذت می برند.

با این حال، این اظهار نظرنسنجیده و تصادفی نیست . آزار و اذیت و تبعیض جنسیتی در سال گذشته در حال افزایش بوده است و طرح جدید ۷۵ درصدی و آمار منتشر شده توسط دولت انگلستان نشان می دهد که زندگی برای دگرباشان جنسی در انگلستان در حال حاضر نوعی مبارزه است.

چالش های جنسیت سیال و ارائه زنانه:

من به عنوان یک فرد با جنسیت سیال، سفیدپوست، و ظاهری زنانه، استرس و اضطراب احتمالی که می تواند با شرکت در رویدادهای بزرگی مانند جشن غرور ایجاد شود را درک میکنم. اگر چه نیت ما خوب است، ما همیشه نمی توانیم در حباب دربرگیرنده دگرباشان باقی بمانیم.

استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی همیشه و در بهترین حالت برای دگرباشان جنسی با جنسیت سیال یک مبارزه است. اما زمانی که ما به هنگام استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی به طور بالقوه در نزدیکی مردی مست، سفیدپوست و دگرجنسخواه قرار میگیریم، این خطر است که همه ما احساس می کنیم و همه از آن آگاه هستند.

اما در این مورد چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ به لحاظ منطقی، هیچ چیز. فوتبال خواهد بود، و ما ممکن است احساس ناامنی کنیم. متأسفانه، به عنوان یک دگرباشن جنسی در انگلستان، این واقعیت زندگی است. با این حال، ما باید به یاد داشته باشیم که ما برای ورود به همه سناریوهای عمومی را با ذهنی باز و خوشبینی متعادل فرصت داریم.

حامیان فوتبال، علیرغم مطبوعات بدشان، همه از مردان دگرجنسخواهی کهت مام روز نوشیدنی می خورند و در خیابان ها زنان را دید میزنند نیستند. در حقیقت، این همان جایی است که مردان دگرجنسخواه و همجنسگرا به عنوان طرفداران رژه افتخار و فوتبال در یک طبقه قرار میگیرند.

قوی بمان و افتخار کن:

آنچه که ما فعالانه می توانیم انجام دهیم این است که مراقب باشیم، قوی باقی بمانیم، به خودمان افتخار کنیم و خود واقعی مان را زندگی کنیم.

ما در طول یک روز شگفت انگیز با رژه غرور، زندگی، روایات و تجاربمان را جشن می گیریم. اگرچه ما شاهد سوء استفاده یا موقعیتهای بالقوه ناامن هستیم، روحیه جامعه رنگین کمانی و احساس همبستگی باید وارد عمل شود و ما باید قادر به کمک به خانواده رنگین کمانی مان باشیم.

بیایید جشن غرور را به عنوان راهی برای نشان دادن ظلم و ستم های احتمالی که بر جامعه ما برای از هم پاشی و تحقیر به دلیل رویکرد جریان اصلی و گروهی که همیشه ما را به عنوان “دیگری” می بیند، به کار گیریم .

این هفته من توانسته ام در بسیاری از رویدادهای پایتخت که غالبا فراگیر، دوست داشتنی، جشن، متنوع و قدرتمند بوده است شرکت کنم. لندن از اینکه مکان هایی که در آن افراد با توانایی ها، سنین و نژادها میتوانند بدون خجالت روایاتشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند باید به خود افتخار کند.

ما یک شهر هستیم که توانایی عشق، قدرت و غرور را دارد. بگذارید مطمئن شویم که این توانایی ها به بهترین نحو ممکن در رژه غرور لندن نشان داده می شوند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com