«زنان لزبین می‌دانند کلیتوریس‌شان کجاست و می‌دانند برای ارگاسم شدن با آن چه کار کنند.» تصویر: Lo Cole via Gaurdian

زنان لزبین  از زنان استریت سکس بهتری دارند؟

 

برخی مطالعات نشان می‌دهد پاسخ این سوال قویا مثبت است. این آن چیزهایی است که سکس لزبین‌ها درباره لذت زنانه به ما یاد می‌دهد.

 

نوشته: هانا جین پارکینسون / گاردین، ۹ جولای ۲۰۱۸

 

آیا لزبین‌ها از زنان دگرجنس‌گرا سکس بهتری دارند؟ بله. بله. اوه خدای من، بله! در نظرسنجی‌ها و مطالعات، زنانی که با زنان دیگر سکس دارند به کرات سطوح بالاتری از خشنودی جنسی را نسبت به زنانی که با مردان سکس دارند گزارش می‌کنند.

یک نظرسنجی توسط اداره «سلامت عمومی انگلستان» (بخشی از وزارت بهداشت انگلستان) از بیش از ۷۰۰۰ زن در ماه گذشته دریافت که نیمی از پاسخ‌دهندگان سنین ۲۵ تا ۳۴ از زندگی جنسی خود لذت نمی‌برند. این درصد برای افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله به ۲۹٪ کاهش یافت که حاکی از بهتر شدن سکس برای زنان با افزایش عمر است.

سو مان، مشاور سلامت عمومی و از دست‌اندرکاران این تحقیق، گفت: «بهره‌مندی از یک زندگی جنسی رضایت‌بخش برای سلامت روانی و عاطفی زنان مهم است». این البته صحیح است. اما ‌زمانی که از اداره سلامت عمومی انگلستان نتایج این نظرسنجی بر مبنای سکشوالیته زنان مورد تحقیق خواسته شد، در کمال تعجب مشخص شد که این اداره این اطلاعات را از شرکت‌کنندگان جمع‌آوری نکرده؛ و نتایج را تنها بر اساس منطقه، محرومیت، خاستگاه اتنیکی، دین، وضعیت تاهل و سن دسته‌بندی کرده است.

اما تحقیقات جهانی که پیش از این انجام شده حاکی از آن است که زنانی که با زنان دیگر سکس دارند احتمالا در آن نیمه‌ای قرار دارند که ناخشنودی جنسی را گزارش نکرده‌اند. تحقیقی در سال ۲۰۱۴ که در ژورنال طب جنسی به چاپ رسیده نشان داد که لزبین‌ها ۷۵٪ مواقع در حین سکس ارگاسم می‌شوند. این میزان در زنان هتروسکشوال (دگرجنس‌گرا) ۶۱٪ است. این در حالی است که گرایش جنسی مردان تاثیر چندانی بر روی ارگاسم آن‌ها نداشت – مردان هم‌جنس‌گرا ۸۵٪ مواقع و مردان دگرجنس‌گرا ۸۶٪ مواقع ارگاسم را تجربه کرده‌اند.

تحقیق دیگری در ابعاد بسیار بزرگتر توسط موسسه کینزی در سال ۲۰۱۷ و از ۵۳۰۰۰ نفر در آمریکا ارقامی با همان سیاق و با اختلافی ناچیز به دست آورد. در این نمونه، لزبین‌ها گزارش کردند که ۸۶٪ مواقع و زنان هتروسکشوال گزارش کردند که ۶۵٪ مواقع در سکس ارگاسم می‌شوند. مردان هتروسکشوال گزارش کردند که ۹۵٪ مواقع در سکس ارگاسم می‌شوند.

خب، سکس زنان هتروسکشوال کجای کار اشتباه رفته که سکس لزبین‌ها نرفته؟ متی سیلور، درمانگر سلامت جنسی در استرالیا می‌گوید: «ساده است، زنان لزبین می‌دانند کلیتوریس‌شان کجاست و می‌دانند برای ارگاسم شدن با آن چه کار کنند. آن‌ها نیازی ندارند به پارتنر هم‌جنس‌شان بگویند که چه کار کند و این معادل خشنودی جنسی بالاتر آن‌ها است.»

او توضیح می‌دهد که «مردان زیادی هستند که باور دارند تنها با دخول پارتنرشان را به ارگاسم می‌رسانند. این تنها برای ۲۰٪‌ زنان اتفاق می‌افتد. زنان اغلب برای ارگاسم شدن به تحریک کلیتوریس یا سکس دهانی احتیاج دارند. این یکی از دلایلی است که زنان هتروسکشوال وانمود می‌کنند که ارگاسم شده‌اند.»

سیلور می‌گوید زوج‌های لزبین به ندرت برای مشاوره مسائل جنسی به پیش او می‌روند، اما در مورد مسائل عمومی رابطه مانند هر زوج دیگری مشاوره می‌گیرند.

البته، هر کس که برای بار اول به سکس نزدیک می‌شود، یک نمودار یادگیری را در پیش روی خود خواهد داشت، اما آشنایی با آناتومی زنان برای زنانی که با زنان می‌خوابند ضرورت خشنودی بالای جنسی به شمار می‌رود.

جسیکا بورگس، نمایشنامه‌نویس ۲۶ ساله در برایتون، ‌انگلستان که هم با زنان و هم با مردان (و با مرد سیسجندری که بعدها خودش را جندرکوییر دانسته) خوابیده می‌گوید: «وقتی نوبت لذت بخشیدن به زنان دیگر می‌رسد، زنان مزیت فوق‌العاده‌ای دارند. آن‌ها با خودشان قبلا این کار را بارها کرده‌اند. می‌دانند کلیتوریس چیست و انتظارات آن‌ها از اینکه زنان با چه سرعتی به ارگاسم می‌رسند واقع‌بینانه است.»

در سال ۲۰۰۸، ۹۲٪ زنان شرکت‌کننده در یک نظرسنجی گفتند خودارضایی می‌کنند – دو سوم آن ها تا سه بار در هفته. این رقم نسبت به ۷۴٪ در ۱۹۹۳ و ۶۲٪ در ۱۹۵۳، زمانی که احتمالا زنان [درباره ارگاسم شدن] دروغ می‌گفتند و یا از قوانین سرکوب‌گرانه جنسی اطاعت می‌کردند افزایش قابل توجهی داشته است.

بتی دادسون سکسولوژیست و کارلین راس یک خیریه آموزش جنسی فمینیستی را هدایت می‌کنند که شعارش این است: «ارگاسم بهتر، ‌دنیای بهتر.» وب‌سایت آن‌ها حاوی نکات، بررسی اسباب‌بازی‌های سکس، کارگاه غلبه بر تصویر منفی از بدن و اضطراب از لذت، و طراحی‌های بتی از شش «گونه مختلف فرج» (از جمله باروک، گات، رنسانس و مدرن) است. راس می‌گوید کلید اصلی در بهره‌مندی از خشنودی جنسی چه در رابطه هم‌جنس‌گرایانه و چه دگرجنس‌گرایانه، خودارضایی است.

او توضیح می‌دهد که «بهترین راه مطلق برای بهبود زندگی جنسی تمرین خودارضایی است. وقتی ما می‌دانیم چطور خودمان را به ارگاسم برسانیم،‌ می‌فهمیم که چطور نیازهای جنسی‌مان را با شریکمان در میان بگذاریم. به نظر دور از ذهن می‌رسد، اما ارتقای رابطه‌مان با خودمان به بهبود رابطه‌مان با دیگران و بهبود رضایتمندی جنسی منجر می‌شود.»

«این یعنی تمرین خودارضایی آگاهانه. یک ساعت را فقط به خودمان اختصاص دهیم. یک روغن طبیعی خوب که حس را تقویت کند بگیریم. اندام جنسی آغشته به روغن را لمس کنیم و تحریک کلیتوریس و وارد شدن به واژن را به طور همزمان تمرین کنیم.»

اما فقط تمرین کردن نیست که مهم است. جسیکا می‌گوید زنان عموما در گوش دادن و ارتباط برقرار کردن در رخت‌خواب (و شاید بیرون از اتاق خواب هم) بهترند. معلوم نیست که آیا آن داستان‌های خبری که به وفور از استفاده هزاران کلمه بیشتر توسط زنان از مردان در طول روز می‌نویسند درست باشد، اما درک و همدلی ویژگی‌هایی هستند که زنان در آن‌ها قوی‌ترند. رابطه عاطفی قدرتمندی نیز بین زنان موجود است.

آلیس مارتین، یک ترنس‌لزبین ۲۰ ساله،‌ همین حرف‌ها را می‌گوید. «به‌عنوان یک زنی که با زن دیگری سکس دارم می‌توانم بگویم تجربه بسیار قدرتمندی است. ترکیب مراقبت، عشق، عاشقانگی، لذت، عاطفه و شدت را هرگز با مردها تجربه نکرده بودم.»

یکی از مقصران اصلی این موضوع شاید حجم پورنوگرافی ساخته‌شده به صورت هدفمند برای مردان دگرجنس‌گرا است. در پی یک تحقیق دانشگاهی در آمریکا، دیلی تلگراف سال گذشته تیتر زد: «همه مردها پورن تماشا می‌کنند». پروفسور سیمون لوییس لاژونزه در آن زمان گفت: «ما در آغاز تحقیق به دنبال مردهایی بودیم که در دهه ۲۰ عمرشان باشند و هرگز پورن ندیده باشند. هیچ کس را نتوانستیم پیدا کنیم.»

بر طبق یافته‌های این تحقیق، ۹۰٪ مصرف پورن به صورت آنلاین بود و ۱۰٪ مردها هم به مغازه‌های اجاره ویدیو (که فکر می‌کردیم دیگر منقرض شده‌اند) مراجعه می‌کردند. در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲ میلیارد جستجوی اینترنتی مرتبط با پورن انجام شد و وب‌سایت‌های پورن اغلب از شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترند. تنها مردهای دگرجنس‌گرا نیستند که پورن تماشا می‌کنند، زنانی که با آن‌ها صحبت می‌کنم و با زن‌ها و مردها می‌خوابند به تاثیر منفی پورن در تجربه رابطه جنسی دگرجنس‌گرایانه خود پی برده‌اند. این زنان پورن لزبین تماشا نمی‌کنند، به این دلیل که به غیر از بخش نوظهور در بازار پورنوگرافی که انحصارا توسط زنان تولید می‌شود، پورن لزبین اغلب به طور هدفمند برای مردان ساخته می‌شود.

بورگس دقیقا به همین دلیل از دیدن پورن خودداری می‌کند. در زندگی واقعی، رابطه هم‌جنس‌گرایانه از این منظر که شما برای در اختیار گرفتن سکشوالیته خود فعالانه دست به انتخاب می‌زنید دارای مزیت روانشناختی است. یا آنطور که جسیکا می‌گوید: «زنان واقعیت من را می‌فهمند و تقریبا همیشه یک ارتباط صادقانه برقرار می‌کنم که من را قادر می‌کند در لحظه حاضر و آرام باشم.»

بعد از این‌ها بیولوژی هم هست. بعد از انزال، مردها برای بازگشت حالت نعوظ احتیاج به یک استراحت دارند. از سوی دیگر، زن‌ها قادرند به شکل موج ارگاسم شوند. کلیتوریس هشت هزار پایانه عصبی دارد – یعنی دو برابر تعداد پایانه‌های عصبی در انتهای آلت مردانه –  و تنها هدف آن هم به نظر تامین لذت است. ارگاسم زنان به طور میانگین ۲۰ ثانیه طول می‌کشد، و ارگاسم مردان ۸ ثانیه. بیشترین تعداد ارگاسم ثبت‌شده زنان در یک ساعت ۱۳۴ دفعه و برای مردان ۱۶ دفعه است. به این ترتیب خشنودی کمتر زنان دگرجنس‌گرا از زندگی جنسی خود عمیقا ناراحت‌کننده است.

آن زنانی که مرتب به ارگاسم نمی‌رسند – با هر کسی که در رابطه هستند – چطور می‌توانند زندگی جنسی خود را بهتر کنند؟ علاوه بر توصیه راس برای خودارضایی مکرر، موسسه کینزی راهکارهایی از جمله سکس دهانی بیشتر، روابط بهتر، «سکسی حرف زدن»، به زبان آوردن آنچه که در رخت‌خواب می‌خواهید و امتحان کردن پوزیشن‌ها جدید را پیشنهاد می‌دهد.

پیشنهاد دیگر راس این است که در ذهن خود با فانتزی‌های جنسی درگیر شوید و به پادکست‌های اروتیک گوش کنید. و سپس نوبت می‌رسد به «کلیتوریات» یا ادبیات کلیتورسی و رشد انفجاری استفاده از اسباب‌بازی سکس. در سال ۲۰۱۶، لاوهانی، فروشنده آنلاین اسباب‌بازی سکس، ۶۸٪ افزایش سود داشت (که ممکن است تاثیر فیلم پنجاه سایه خاکستری بوده باشد).

در یک کلام، زن‌ها با زن‌ها سکس بهتری دارند چون فیزیک همدیگر را می‌فهمند، بهتر ارتباط می‌گیرند، بر روی قسمت‌هایی از بدن مانند کلیتوریس بیشتر تمرکز می‌کنند – با اینکار دخول را از ابهت توخالی می‌اندازند – و احتمال اینکه بر لذت شریکشان تمرکز کنند بیشتر است. راس توصیه می‌کند برای پیشرفت کردن ادامه بدهید: «سکس سکس می‌آورد». و اگر امیدوار باشیم سکس بهتر.

لینک به منبع

 

شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com