ماف نیوز: یک شهروند کرمانشاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شد. همزمان یک نویسنده از اهالی بوکان توسط حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در این شهرستان بازداشت گردید. در سنندج هم یک فعال مدنی از سوی دادگاه این شهر مورد بازپرسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷، «ابوالفضل جعفری» در خیابان شریعتی کرمانشاه از سوی ماموران امنیتی در محل کارش در کارگاه نقاشی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

از راست «انور عرب» و «خبات شکیبا»


به هنگام بازداشت وی، اتهام مطروحه علیه او «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است اما از جزئیات مصادیق اتهام مربوطه اطلاع دقیقی کسب نشده است.

ابوالفضل جعفری پیش از این نیز در دی‌ماه ۹۶ یک بار به اتهام سازمان‌دادن اعتراضات نسبت به گرانی در کرمانشاه مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر روز سه‌شنبه ۱۲ تیر هم یک نویسنده در بوکان به نام «انور عرب» ٣٣ ساله توسط نیروهای وابسته به سپاه پاسداران در این شهر بدون ارائه‌ی مجوز قانونی بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

انور عرب ۳۳ ساله، نویسنده و عضو انجمن ادبی بوکان می‌باشد.

از سنندج هم گزارش شده است که روز دوشنبە ١١ تیرماه، «خبات شکیبا» فعال مدنی بە بازپرسی شعبە‌ی دوم دادگاه انقلاب این شهر احضار شده و نهایتا با قرار کفالت و به صورت موقت آزاد شدە است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com