ماف نیوز: نیروهای امنیتی چهار تن از اهالی شهرستان اشنویه را به صورت جداگانه بازداشت کردند. در سلماس هم دو شهروند از سوی سپاه پاسداران مورد بازجویی قرار گرفتند. اتهامات همگی این افراد مرتبط با احزاب کُردی بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، سه تن از اهالی اشنویه به نام‌های «شورش قادر سکینه»، «دلشاد فقی‌زاده» در روستای تاج‌الدین‌آباد و «فهیم نوروزی» در خیابان کارگر اشنویه توسط نیروهای امنیتی به صورت جداگانه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل گردیدند.

از راست «علی مامدی» و «پژمان مامدی»


روز شنبه ۹ تیر هم «فرهاد عبدالله‌پور»، برادر هدایت عبدالله‌پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در خبری دیگر در سلماس دو تن از اهالی روستای دیریک به نامهای «علی مامدی» و «پژمان مامدی» ساعاتی از سوی سپاه پاسداران مورد بازجویی قرار گرفته و آزاد شدند.

این افراد به شغل دامداری مشغول می‌باشند و پیش از این علیرغم صدور مجوز چرای دامهایشان در مناطق مرزی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و‌ آبخیزداری، مجوز این‌ افراد با اتهامات مرتبط با احزاب کُردی از سوی سپاه پاسداران لغو گردیده بود.

پیشتر صابر مامدی برادر ایشان نیز از سوی دستگاه قضایی با اتهام مشابهی به حبس ابد محکوم شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com