در ایامی که شاهد بحران های شدید اقتصادی در ایران هستیم، یکی از چهره های فوتبالی که با علم اقتصاد آشنایی ندارد، کمپینی را در فضای مجازی به راه انداخته و مدعی تلاش برای ایجاد موجی موثر در این زمینه می باشد.
“علی کریمی” که خود پیشتر از منتقدین ورود افراد به حوزه های خارج از تخصص خودشان بوده، اکنون از مردم خواسته برای مقابله با گرانی، اجناس گران شده را نخرند.

این کمپین به ظاهر مردمی، تا حدودی هم توانسته سر و صدا ایجاد کند اما در واقع به نفع مردم تمام نشده چراکه نه دست دلال ها را کوتاه کرده و نه موجب پایین آمدن قیمت ها شده است.
در مقابل، این کمپین غیرحرفه ای به تورم دامن زده و به نفع رژیم هم تمام شده چراکه سوپاپ اطمینانی برای انحراف افکار عمومی و افزایش بیشتر قیمت ها ایجاد کرده است.

نکته قابل توجه اینجاست که کاربران هوشمند فضای مجازی متوجه اصل ماجرا شده و مقابله با این به اصطلاح کمپین را کلید زده اند.
برخی کاربران توییتر به صورت جدی از راه اندازی کمپین اقتصادی توسط یک فوتبالیست انتقاد کرده و برخی دیگر نیز با ادبیاتی طنزآمیز این کمپین را به سخره گرفته اند.

از سوی دیگر هشتگ #علی_اجازه به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی تبدیل شده است. کاربران با زدن این هشتگ و انتشار تصاویری از کالاهای مختلف، از علی کریمی برای خرید مایحتاج زندگی خود اجازه گرفته اند که این نیز در نوع خود ابتکاری برای مسخره کردن کمپین وی بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com