بیستم ماه ژوئن، سالروز ۸۹ سالگرد ادی ویندزور، پیشگام برابری در ازدواج در آمریکاست – و این روز، همانطور که توسط آندرو کومو اعلام شد، در ایالت نیویورک، روز  ادی ویندزور است.

کومو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “ادی یک شهروند نیویورکی مشهور بود که تاریخ ساز شد و به ما را آموخت که عشق همیشه برنده می شود. تعیین روز تولد وی به عنوان روز ادی ویندزور، یک راه مناسب برای بزرگداشت یک قهرمان واقعی اهل نیویورک است که قدرت، استقامت و اعتقاداتش در مواجهه با تهدیدات همچنان برای همه ما الهام بخش است.”

ویندزور، که در سپتامبر گذشته درگذشت، با موفقیت قانون ازدواج در آمریکا را که دولت فدرال را از به رسمیت شناختن ازدواج او با Thea Spyer باز میداشت، به چالش کشید. او و Spyer  که ازدهه ۱۹۶۰ در رابطه عاشقانه بودند نهایتآ توانستند در کانادا و در سال ۲۰۰۷ ازدواج کنند. اما زمانی که Spyer دو سال بعد فوت کرد، ویندزور ۳۶۳،۰۰۰ دلار مالیات بر املاک را به عهده داشت – که اگر دولت ایالات متحده ازدواج او را به رسمیت شناخته بود، مجبور به پرداخت آن نمی شد.

ویندزور، که توسط وکیلدادگستری روبرتا کاپلان نمایندگی میشد، از دولت شکایت کرد و با تمام قوا با دیوان عالی ایالات متحده مبارزه کرد، تا بالاخره در سال ۲۰۱۳ موفق شد که بخش هایی از DOMA را که به رسمیت شناختن ازدواج های رنگین کمانی در سطح فدرال را ممنوع میکرد، لغو کند. این مساله، راه را برای دادگاهای ایالتی دیگری در سطح آمریکا برای به رسمیت شناختن ازدواج های رنگین کمانی باز کرد و در نهایت زمینه تصمیم دیوان عالی کشور در سال ۲۰۱۵ به رسمیت شناختن حق برابری در ازدواج در سطح ملی را فراهم کرد. ویندزور قهرمان جامعه دگرباشان جنسی شد و به نام «مادر برابری ازدواج» لقب گرفت. او در سال ۲۰۱۶ با جودیت کسن وینسور دوباره ازدواج کرد.

اعلامیه کومو را میتوانید در زیر را بخوانید.

“امروز همه نیویورکی ها از پیوستن به بزرگداشت زندگی و میراث ادی ویندزور، پیشگام و الگو در جنبش دگرباشان که از طریق شجاعت، رهبری و تعهد خستگی ناپذیر با اطمینان به برابری و عدالت، الهام بخش نیویورک و مردم سراسر جهان است، ملحق میشوند، افتخار می کنند.

ادی در طول زندگی فوق العاده ای اش،  موانع را از بین برد – او که در عرصه فن آوری مشغول به کار بود، با بالاترین رتبه فنی در بین برنامه نویسان ارشد در IBM و با استفاده از رایانه شخصی خود به عنوان یک صدای قدرتمند و دلیر برای جامعه دگرباشان نیویورک و سراسر کشو جنگید.

پیروزی برجسته او در ایالات متحده در حوزه ی  برابری در ازدواج برای زوج های همجنسگرا راه را برای برابری ازدواج در سراسر کشور را باز کرد.

قدرت، استقامت و اعتقادات ادی در مواجهه با ناسازگاری ها او را به قهرمان همه نیویورکی ها و الهام بخش ارزشمند برای تعداد بی شمار دیگری در مبارزه برای برابری تبدیل کرده است.

۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ روزی که ادی میتوانست ۸۹ ساله شود و امروز همه نیویورکی ها به اینکه در بزرگداشت زندگی فوق العاده ادی، میراث رهبری پیشگامانه و کمک های ماندگار وی در برابری ازدواج در سراسر آمریکا اینجا حاضر باشند.

بنابراین، من، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، به این ترتیب ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ را در ایالت نیویورک به عنوان روز ادی ویندزورکه روزی برای بزرگداشت  میراث وی و دستاوردهای پیشگامانه و مشارکت های بزرگ او در دولت بزرگ ماست اعلام میکنم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

فیس بوک ما:

https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت:
http: / /news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
dharma_martia
توییتر ما:
@DharmaMartia
کانال تلگرام ما:
https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
رسانه همیاری:
http://media.hamyaari.ca
سایت خودنویس:
www.Khodnevis.co
فضای اختصاصی دارما و در مارتیا تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
http://planettransgender.com

منبع:

https://www.advocate.com/marriage-equality/2018/6/20/new-york-gov-proclaims-edie-windsor-day-0

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com