علیرغم حمایت ظاهری رئیس جمهور ایران از حضور زنان در ورزشگاه؛
همسر روحانی از تماشای بازی تیم ملی محروم ماند!

رویدادهای مهم ورزشی همواره با “شیرنی ها و تلخی ها” و “فریادها، لبخندها و اشک ها” همراه بوده اند.
جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز از این قائده مستثنی نیست و همه ایرانی ها و ایران دوستان، خود را “یار دوازدهم” یوزپلنگ های غیور تیم ملی می بینند؛ با پیروزی آنان، غرق شادی و با شکستشان، غرق اشک می شوند.
اما این بازی ها با حواشی دیگری نیز همراه است که می تواند برای ملت دربند ایران، درس آموز باشد و چهره واقعی برخی سیاسیون به اصطلاح ورزش دوست را بی پرده به نمایش گذارد.
در این نوشته قصد داریم، هرچند کوتاه و گذرا به یکی از این حاشیه ها اشاره کنیم.
“حسن روحانی” به عنوان یک مقام عالی رتبه حکومتی، به ظاهر از حضور زنان در ورزشگاه حمایت کرده است. وی شامگاه سه‌شنبه (اول خردادماه سال جاری) در دیدار با شماری از ورزشکاران ایرانی مدعی شد که حامی “اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها” و نیز “پخش مسابقات ورزشی زنان از تلویزیون دولتی” است.
روحانی در این دیدار اظهار داشت: «می‌گویند در ورزشگاه‌های فوتبال حرف‌های زشتی زده می‌شود و صحیح نیست که زنان در آنجا حضور داشته باشند. آیا اگر مردهای ما در ورزشگاه‌ها چیزی بگویند که زیبا نباشد، باید زنان تاوان آن را پرداخت کنند؟»

 

روحانی همچنین گفته، «واقعا چه اشکالی دارد که تلویزیون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند؟»

 

​این اظهارات در شرایطی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که تقریبا چهار دهه است از رفتن زنان ایرانی به استادیوم‌های ورزشی، ممانعت می شود.
از سوی دیگر، خود روحانی از جمله مقامات ایرانی است که همسرش، حضور چندانی در اجتماع ندارد و این امر بارها مورد انتقاد رسانه ها و فعالان سیاسی و فرهنگی قرار گرفته است.

آنچه بیشتر مایه تعجب و اعتراض اهالی رسانه شد، تصویری است که در اینستاگرام روحانی منتشر شده و وی را درحال تماشای بازی تیم ملی ایران از تلویزیون نشان می دهد، چراکه روحانی به تنهایی به تماشای بازی نشسته و غیبت همسرش در این تصویر نیز خودنمایی می کند.

 

برخی کاربران شبکه های اجتماعی نوشته اند، “گویی همسر روحانی از پشت تلویزیون هم حق تماشای بازی تیم ملی را ندارد” و برخی دیگر، از “دوگانگی شعارها و عملکرد رئیس جمهور” ابراز نارضایتی کرده اند.

 

ایران به خوبی به یاد دارند که روحانی در جام جهانی قبلی هم به تنهایی به تماشای بازی ها نشسته و تصویر آن را در اینستاگرامش منتشر ساخت.
هرچند بعید به نظر می رسد اعتراض فعالان رسانه ای و کاربران شبکه های اجتماعی تاثیری در عملکرد این روحانی مرتجع داشته باشد اما برای روشن گری افکار عمومی بسیار مهم و حیاتی است.
روحانی بار دیگر ثابت کرد که حرف های او چیزی چز مشتی شعار برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست و ارزش اعتماد کردن و امید بستن را ندارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com