تصویر از آرشیو via Kaos

نامزدهای انتخابات مجلس ترکیه از حزب دمکراتیک خلق ترکیه (HDP) “تعهدنامه حقوق ال‌جی‌بی‌تی” امضا کردند.

به گزارش کائوس گ ل، نامزدهای انتخابات مجلس ترکیه از حزب ه د پ با امضای این تعهدنامه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی این کشور که به صورت همزمان و در ۲۴ ژوئن برگزار خواهد شد وعده دادند که در صورت ورود به مجلس از حقوق اقلیت‌های جنسی دفاع کرده و با جرایم برخاسته از نفرت مقابله کنند.

نمایندگان این حزب به منظور امضای این تعهدنامه با فعالان ال‌جی‌بی‌تی دانشگاه فنی خاومیانه (ODTÜ) در آنکارا دیدار کردند.

این تعهدنامه در آستانه انتخابات ۲۴ ژوئن با همکاری «انجمن جوانان ال‌جی‌بی‌تی‌آی ازمیر» تهیه شده است.

اسامی امضا کنندگان این تعهدنامه به قرار زیر است:
روژان مامو، وحیده ایلگون، ایپک گور، فیلیز کِرِستِجی‌اوغلو و نورای ترکمن.

نورای ترکمن یکی از امضاکنندگان در این دیدار اعلام کرد: «من تلاش خواهم کرد که نماینده ال‌جی‌بی‌تی‌ها باشم.»

وی وعده داد که در صورت موفقیت در انتخابات، برای تضمین حمایت قانونی از حقوق اقلیت‌های جنسی از جمله با توجه به کار، آموزش، سلامت و غیره تلاش خواهد کرد.

ODTÜ LGBTİ+ Dayanışması olarak Genç LGBTİ Derneği İzmir derneğinin başlattığı lgbti+ hakları taahhütnamesini Ulus Meydan'ında HDP Ankara 2. Bölge milletvekili adayı Nuray Türkmen ile imzaladık.

Publicerat av ODTÜ Lgbti+ Dayanışması Fredag 22 juni 2018

فیلیز کِرِستِجی‌اوغلو از دیگر امضا کنندگان این تعهدنامه در دیدار با انجمن همبستگی با ال‌جی‌بی‌تی‌آی+ دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا (ODTÜ LGBTİ+ Dayanışması) متعهد شد که در صورت ورود به مجلس از حقوق و آزادی‌های ال‌جی‌بی‌تی‌آی+ دفاع کند.

ODTÜ LGBTİ+ Dayanışması olarak Genç LGBTİ Derneği İzmir derneğinin başlattığı lgbti+ hakları taahhütnamesini HDP Ankara 1. Bölge milletvekili adayı Filiz Kerestecioğlu ile imzaladık.

Publicerat av ODTÜ Lgbti+ Dayanışması Lördag 23 juni 2018

شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com