شهر سیدنی در استرالیا در حال نصب خطوط عابر رنگین کمانی در منطقه رنگین کمانی این شهر است. خطوط عابر رنگین کمانی در میدان تیلور در گوشه ای از خیابان بورک و کمپبل نصب خواهد شد.

این اعلامیه در آستانه چهلمین سالگرد اولین جشن  Mardi Gras رنگین کمانی منتشر شد. اولین جشن Mardi Gras در تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۱۹۷۸ اتفاق افتاد.

شهردار سیدنی کلوئر مور امروز اعلام کرد که نصب خطوط عابر رنگین کمانی  در این شهر، پیروزی بزرگ برای جامعه ی LGBTQI سیدنی است.

مور اظهار داشت: “خطوط عابر رنگین کمانی آکسفورد ما در سال ۲۰۱۳ به تحسینی جهانی تبدیل شد و هنگامی که در اواسط شب و بدون هشدار حذف شد، ویرانگر بود. گذر رنگین کمانی شهر سیدنی، پس از شش ماه توسط RMS (جاده ها و خدمات دریایی) مورد بررسی قرار گرفته و اگر ثابت شود (که ما امیدواریم اینطور باشد) که از نظر ایمنی مشکلی ایجاد نمیکند، به طور دائمی ماندگار خواهد شد.”

نصب مجدد گذرگاه رنگین کمانی در سیدنی موضوع مباحثات بسیاری بوده است، چرا که شهردار مجبور به کار زیادی در پشت صحنه برای گرفتن مجوزهای لازم و نهایی بود.

اولین گذر رنگین کمان سیدنی در فوریه سال ۲۰۱۳ در بخش دیگری از میدان تیلور ظاهر شد. دولت آن را بدون اخطار و در روز ۱۰ آوریل حذف کرد.

مور گفت: “من از اینکه تلاش های پشت صحنه ما برای رسیدن به این نتایج به ثمر رسیده است، بسیار هیجان زده هستم.  – گذرگاه رنگین کمانی به عنوان یک اثر هنری دائمی غرور به سیدنی بازگشت. این گذر نه تنها جشنی رنگارنگ از جامعه LGBTQI ما خواهد بود، بلکه یک پروژه آزمایشی از روش های کنترل نا محسوس ترافیک جدید نیز خواهد بود تا برای عابران پیاده حداکثر زمان برای عبور از خیابان را فراهم کند.

ساخت و ساز این گذر در ماه اکتبر آغاز خواهد شد و انتظار می رود که سه ماه طول بکشد.

جنبش DIY رنگین کمان:

پس از حذف گذر رنگین کمانی سیدنی در سال ۲۰۱۳ و بدون اعلام قبلی توسط دولت، Breko ‘Brechney جنبش DIY Rainbow را تاسیس کرد.

این جنبش ساکنان محلی را به نصب گذرهای رنگین کمانی در اطراف سیدنی با استفاده از گچ به نشانه اعتراض به حذف گذر قبلی تشویق کرد.

Breko به Gay Star News گفت که از اینکه شهر سیدنی صاحب گذری رنگین کمانی میشود، بسیار خوشحال است.

وی گفت: “من بسیار خوشحالم  که یک گذر رنگین کمانی جدید به میدان تیلور می آید. امتیاز این پیروزی به شهر سیدنی برای سرمایه گذاری به روی جامعه ما میرسد. میدان تیلور و کنار پرچم رنگین کمان محل عالی برای نصب این گذر است.همانطور که آزمایشات سال ۲۰۱۳ نشان داد، بررسی ایمنی می تواند بسیار ذهنی باشد و حتی یک گذرگاه موفقیت آمیز می تواند از موجب مرگ شود.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

فیس بوک ما:
https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت:
http: / /news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
dharma_martia
توییتر ما:
@DharmaMartia
کانال تلگرام ما:
https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
رسانه همیاری:
http://media.hamyaari.ca
سایت خودنویس:
www.Khodnevis.co
فضای اختصاصی دارما و در مارتیا تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
http://planettransgender.com/

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/sydney-is-getting-a-new-hopefully-permanent-rainbow-crossing/#gs.7XkvoeM

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com