ماف نیوز: سه تن از متهمین قتل «صادق برمکی» که مدتی پیش در مهاباد به قتل رسیده و جسدش سوزانده شده بود، به قصاص محکوم شدند. متهم ردیف چهارم پرونده هم به ده سال حبس محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «دانیال دیوانی آذر»، «دانیال زین‌العابدین»، «کمال اصغری» متهمین ردیف اول تا سوم قتل صادق برمکی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به قصاص محکوم شدند. «حسین جهانگیری» متهم ردیف چهارم هم به ده سال حبس محکوم شد. آنها هم‌اکنون در زندان مهاباد به سر می‌برند. حکم در ۲۷ اردیبهشت ۹۷ صادر شده و اخیرا به آنها ابلاغ شده است.

«دانیال دیوانی‌آذر»، «دانیال زین‌العابدین» و «کمال اصغری»


حکم صادره، حکم اولیه‌ی دادگاه محسوب می‌شود و ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ در دیوان عالی کشور قابل تجدید نظر است و پس از قطعی‌شدن، قابلیت اجرایی‌شدن می‌یابد.

این افراد متهم هستند که روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، در حالی که ماده‌ی مخدر مصرف کرده بودند، با صادق برمکی تماس گرفته و پس از کشاندن او به اطراف روستای کهریز از توابع شهرستان مهاباد و ضربه‌زدن به وسیله‌ی ساتور به گردن، شکم و دست و پای مقتول او را در اطراف روستا رها می‌کنند.

آنها همچنین متهم هستند که فردای آن شب دوباره به محل سانحه رفته‌اند تا از مرگ وی مطمئن شوند که متوجه نفس‌های آخر صادق شدند. دانیال دیوانی‌آذر به همراه دانیال زین‌العبادین متهم هستند که جسم نیمه‌جان مقتول را سوزانده‌اند.

روز ۳ مهرماه ۹۶ یافتن جسد وی با اطلاع یکی از اهالی به پلیس گزارش شد و روز چهارم مهر هم دانیال دیوانی‌آذر، دانیال زین‌العابدین، کمال اصغری و حسین جهانگیری به عنوان متهمین پرونده بازداشت شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com