خدمت برخی دوستان روشنفکرم در سایت تریبون سلام می‌کنم. اول از همه این که همه ما ایرانی و هم میهن می‌باشیم بنابراین بهتر است با هم به جای دعوا گفتگو کنیم. اما همین حالا باید عرض کنم بسیاری از مطالب سایت شما را نمی‌پسندم چون به فرهنگ ایرانی لطمه می‌زند. به چند مثال باید اشاره کنم. متاسفانه برخی روشنفکرها وطن و آیین‌‌ها و سنت‌ها را فدای برخی حقوق بشرهای غربی کرده‌اند.

اول اینکه به طور گسترده شما از برخی شرکت‌کنندگان آکادمی گوگوش که فرهنگ ایرانی را به پشیزی نمی‌گیرند دفاع کرده‌اید.  قبلا در نامه‌ای خطاب به شما گفتم ظاهر مرد ایرانی باید متناسب با آرش‌ها و بابک‌ها و کوروش‌ها و امیرارسلان‌ها و حضرت امیرالمونین علیه السلام باشد. به هیچ وجه ظاهر گوشواره به گوش یا مردی که از مسائل زشت سخن گوید مورد تایید ما نیست.

ترویج گسترده آهنگ زشت  شاهین نجفی که از مسائل بهداشتی زنانه سخن به میان آهنگ خودش آورده به نظر شما چه معنایی دارد؟ جای این بحث‌ها در نزد پزشک زنان است نه در یک ترانه که ممکن است در تاکسی نیز شنیده شود. من و دوستان در دانشگاه نیز حتا از بر زبان راندن این کلمه‌ها که این  شاهین نجفی توی آهنگش به کار برده شدیدا ابا داشتیم.

ببینید دوستان الان مساله اصلی جامعه ما چیه؟ من دوست دارم این سایت شما جایی برای این بحث‌‌ها باشه. ببینید ایران کهن ترین تمدن جهانی است که پایه تمام فرهنگ ها و هنرها از ایران زمین است. خب در این که حتا اشخاص غربی مثل ادوارد براون و دیگران تردیدی نداشته اند. من براتون باید از نقش کوروش بزرگ و سپس جانشینانش تا ابوعلی سینا و فردوسی و شاه عباس بگم تا برسیم به زمان حاضر.ایشالله از این وبلاگ برای همین مقصود استفاده می‍کنم.

در زمان کنونی اعراب قصد دخالت در خلیج همیشه فارس را دارند. از طرف دیگر گرچه ما با هیچ ملتی از جمله یهودیان جهان دشمنی نداریم و کوروش بزرگ آن‌ها را آزاد کرد، اما برخی دولتمردان اسراییلی طمع به خاک ما دوخته‌‌اند. در چنین بحران‌هایی وظیفه یک روشنفکر چیست؟ ایا پرداختن به بحث‌هایی مانند گوشواره یک پسر میتواند ما را به حقوق مسلم خودمان برساند؟ آیا ترانه شاهین نجفی‌ها راهگشای ما به سوی آینده است؟ نخیر.

حقوق بشر هم البته خوب است و حتما می‌دانید سرآغاز حقوق بشر از ایران زمین است. اما حقوق بشرغربی با استانداردهای دوگانه‌اش امروز عامل به یوغ کشیدن کشورهاست. روشنفکری که از مسائل اصلی غافل شده و حقوق همجسنگراها و بهایی‌ها را در درجه نخست به عنوان حق مسلم تبلیغ می‌کند، ما را از پرداختن به پیشرفت و دانش محروم می‌کند. البته در ایران برای همه جا هست، اما باید اولویت ها را شناخت.

خواهش من از شما دوستان متفکر این است که به این مسائل توجه فرمایید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com