شماره ۷۸ مجله حقوق ما: ختنه پسران و حقوق کودک

دانلود
کامبیز غفوری، سردبیر این شماره:

زمانی که به عنوان سردبیر شماره ۷۸ مجله حقوق ما تصمیم گرفتم تا این موضوع را در چارچوب حمایت از حقوق کودکان مطرح کنم، حدس می‌زدم که همکارانم کار دشواری پیش رو خواهند داشت. این حدس زمانی به یقین تبدیل شد که بخش مهمی از وکلا و حقوق‌دانان به دلایلی معقول و قابل درک، مانند آن‌که این بحث پیشینه حقوقی چندانی در ایران ندارد و به ابعاد آن آگاه نیستند، از اظهارنظر خودداری کردند و برخی نیز به حساسیت‌های دینی و مذهبی اشاره کردند.

به موازات ابراز قدردانی و سپاس بسیار از حقوق‌دانان و صاحب‌نظرانی که در تهیه این مقاله همکاری کردند، معترفیم که مجله نتوانسته آن‌چنان که شایسته است، به ابعاد قضیه بپردازد و حق مطلب را ادا کند. امیدواریم این شماره آغازی باشد برای تشکیل یک بحث جدی علمی، حقوق بشری و حتی فقهی و در کنار آن پدر و مادران جوان را پیش از آن‌که تصمیم به ختنه‌کردن کودکان‌شان بگیرند، با ابعاد قضیه آشنا کند.

در این شماره، سرمقاله مرا خواهید خواند که به ابعاد فیزیولوژیک قضیه اشاره کرده‌ام و آنگاه نظرات حسن یوسفی اشکوری، مهناز پراکند، کیوان یحیی، بهنام دارایی‌زاده، شاهین صادق‌زاده میلانی و محمد سیف‌زاده را خواهید خواند. در تحریریه این شماره، فیروزه رمضان‌زاده، بهداد بردبار و میلاد پورعیسی حضور داشتند و بهروز جاوید تهرانی نیز از دیدگاه یک فعال حقوق بشر، نظر خود را درباره ختنه پسران برای مجله حقوق ما نوشت.

فایل پی‌دی‌اف مجله حقوق ما را می‌توانید از این لینک دانلود کنید. مطالب شماره را نیز به تفکیک در سایت سازمان حقوق بشر ایران خواهید خواند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com