برای افراد ترنسجندر انتخاب نامِ مناسب با هویت جنسیتی‌شان یک قدم بسیار مهم در پروسه تطبیق جنس است. داشتن یک نام مناسب که فرد آن را دوست داشته باشد بسیار مهم است زیرا نام ما به‌نوعی بخشی از هویت ما را تشکیل می‌دهد و مستقیماً با بیان جنسیتی ما در رابطه است زیرا در بسیاری از نام‌ها هویت جنسی و جنسیتی فرد نیز پنهان شده است؛ جنسی که شاید مورد پسند فرد نباشد.

📌 اما چگونه می‌توان نامی مناسبی انتخاب کرد؟
برای انتخاب نام جدید، ویژگی‌های شخصیتی خود را همیشه مد نظر قرار دهید. بسیار بهتر است اگر نامی که انتخاب می‌کنید از لحاظ معنی، پیشینه و حتی آوایی که دارد به شخصیت و زندگی شما بخورد و اگر در فکر تغییر نام خانوادگی خود هم هستید، سعی کنید نامی انتخاب کنید که با نام خانوادگی جدیدتان هماهنگ باشد.

در انتخاب نام جدید به علایقتان توجه کنید. برای مثال اگر به فرهنگ کشور خاصی علاقه دارید شاید بخواهید نامی از آن فرهنگ انتخاب کنید و یا اگر اهل هنر یا ورزش هستید شاید بخواهید نامی انتخاب کنید که روحیه هنری یا ورزشکاری شما را نشان بدهد. اما حتماً به خاطر داشته باشید که ممکن است علایق امروز شما با خواسته‌های سال‌های آینده شما تفاوت چشمگیری داشته باشند.

توجه کنید که اگر بخواهید مجدداً نام خود را تغییر دهید، برای اطرافیانتان کمی دشوار خواهد بود تا دوباره به یک نام جدید عادت کنند. پس همه جوانب را در انتخاب نام بسنجید.

همه دوست دارند تا نامی زیبا و خاص داشته باشند اما مهم است که نام مورد نظر به شکلی باشد که بتواند به‌راحتی توسط اطرافیانمان تلفظ شود. برای مثال اگر در ایران زندگی می‌کنیم و دوست داریم یک اسم یونانی انتخاب کنیم، باید توجه کنیم که آیا این نام به‌راحتی توسط فارسی‌زبانان تلفظ می‌شود؟ هرچه باشد بیشتر از اینکه خودتان نامتان را صدا بزنید دیگران باید آن را بر زبان بیاورند و هیچ چیز ناراحت کننده‌تر از این نیست که نام کسی غلط صدا زده شود. همچنین در راستای توجه به بخش آوایی نام، هرنامی که به نظرتان مناسب آمد را حتماً با صدای بلند تکرار کنید. بعضی نام‌ها بسیار زیبا هستند اما در زبان‌ها و حتی گویش‌های مختلف ممکن است هم‌آوایی آن‌ها با کلمات دیگر مشکل شنیدن درست نام توسط شونده را ایجاد کند.

در نهایت برای اینکه با گستره‌ی وسیع‌تری از نام‌های پیشنهادی آشنا شوید به وب‌سایت‌های انتخاب نام مراجعه کنید و نام‌های پیشنهادی را بررسی کنید. همچنین اگر هویت جنسیتی شما خارج از دوگانه‌ی زن/مرد است می‌توانید از اسامی با جنسیت آزاد یا در انگلیسی unisex استفاده کنید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com