برخلاف تصور رایج، عضو جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی بودن یا از حامیان آن‌ها بودن باعث نمی‌شود تا افراد دقیقاً بدانند که چه رفتارهایی در برابر افراد ترنسجندر ناپسند و یا چه رفتارهایی پسندیده است. شما ممکن است یک همجنس‌گرای سیس‌جندر باشید و با این حال بدون اینکه حتی خودتان متوجه باشید به دوست ترنسجندر خود بی‌احترامی کنید. برای همین مهم است که همیشه اطلاعات خود را در رابطه با هویت دوستان ترنستان به‌روز نگهدارید و به همان میزان که این افراد برایمان اهمیت دارند، علاقه‌مند به یادگرفتن در باره آن‌ها باشیم.
امروز می‌خواهیم در مورد یک قدم بسیار مهم در رابطه با احترام به افراد ترنسجندر صحبت کنیم و آن این است که با آن‌ها مانند یک شخص رفتار کنید!
اینکه فردی ترنسجندر است این معنی را ندارد که شما آداب معاشرت معمول را کنار بگذارید و با یک سبک جدید از برخوردهای غیرمعمول خود و او را گیج و متحیر کنید!
به این موضوع فکر کنید آیا شما از یک فرد سیس‌جندر که البته شریک جنسی شما هم نیست در مورد مسائل شخصی زندگی جنسی‌اش سؤال می‌کنید؟ آیا به‌طور معمول این عادت را دارید که از مردم سؤال ‌کنید در شلوارشان چه اندام جنسی دارند؟ آیا وسواس این را دارید که دوستان سیس‌جندرتان تمام کلیشه‌های رایج جنسیتی‌شان را رعایت کنند در غیر این صورت دیگر جنسیت آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسید؟!
اگر جواب برای افراد سیس‌جندر منفی است پس دلیلی ندارد در مواجهه با فرد ترنسجندر هم رفتار دیگری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که پیش از آنکه دوست شما یک ترنس باشد، یک شخص، مثل همه اشخاص دیگر است که همچون دیگران صاحب تفاوت‌هایی در رفتار، لهجه، لباس و دیگر مسائل از این دست است.
یکی از مهم‌ترین قدم‌های احترام به افراد ترنسجندر این است که آن‌ها را به‌عنوان یک شخص و انسان به رسمیت بشناسید و اگر نتوانید از عهده‌ی این قدم مهم بر بیایید، متأسفانه شکست خورده‌اید و باید بیشتر روی خود و رفتارتان کار کنید چون ذهن شما در این صورت بیش از حد درگیر جنسیت افراد است. چیزی که به آن “جنسیت‌زدگی” نیز می‌گویند.

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com