اگر شخصی گرایش جنسی یا هویت جنسیتی شما را برخلاف خواسته شما برای خانواده یا دوستانتان آشکار کرد چه باید بکنید؟ افراد زیادی هستند که به‌طور آشکار همجنس‌گرا بودن یا ترنسجندر بودن خود را با اطرافیانش در میان نگذاشته‌اند و از “برون‌آیی” به هر دلیلی وحشت دارند و دوری می‌کنند و این طبیعی است که وقتی شخصی به هر دلیلی باعث برون‌آیی اجباری آن‌ها می‌شود احساسات متفاوتی را تجربه کنند. شما ممکن است احساس شرم، خشم، ترس و یا حتی مورد خیانت واقع شدن را تجربه کنید. تمام این احساس‌ها طبیعی هستند و نباید به خاطر تجربه کردنشان خود را سرزنش کنید.

اگر فردی به‌عمد یا ناخواسته باعث آشکارسازی گرایش جنسی یا هویت جنسیتی شما شود، بهترین راه برخورد با این موضوع چیست؟

۱. وحشت نکنید. فقط چون شخصی گرایش جنسی یا هویت جنسیتی شما را آشکار کرده، دلیلی ندارد که شما هم حرف‌های او را تائید کنید. شما این حق و انتخاب را دارید که همه چیز را انکار کنید. به‌خصوص اگر در وضعیت آسیب‌پذیری هستید و برون‌آیی تنها وضعیت زندگی‌تان را دشوارتر و سخت‌تر می‌کند.

۲. موقعیت پیش‌آمده را ارزیابی کنید. بررسی کنید که به رسمیت شناختن گرایش جنسی یا هویت جنسیتی‌تان و تائید اینکه عضوی از جامعه LGBTI+ هستید، چگونه می‌تواند بر زندگی‌تان اثر بگذارد. تلاش کنید تا همه‌ی جوانب را بسنجید.

۳. لیستی از افرادی که می‌توانند از شما حمایت کنند و یا شما را در طول مواجهه با این موضوع همراهی می‌کنند، تهیه کنید. کسانی که پیش از این از گرایش جنسی یا هویت جنسیتی شما آگاهی داشته‌اند و حامی شما هستند. دریافت مشورت از یک مشاوره/روانشناس حامی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی هم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

۴. تصمیم بگیرید که چه واکنشی نشان خواهید داد. آنرا در ذهنتان بارها مرور کنید و جوانب مختلف آنرا بسنجید.

برون‌آیی اجباری می‌تواند یک مسئله بسیار مهم و جدی در زندگی شما باشد و هر فرد ممکن است بنا بر شرایط خود تصمیم بگیرد چگونه با این مسئله برخورد کند. نکته‌ی مهم این است که تصمیمی اتخاذ کنید که کمترین آسیب ممکن را به شما بزند. عجولانه و احساسی تصمیم نگیرید و حتماً در صورت نیاز از افراد آگاه درخواست راهنمایی و کمک کنید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com