آغوش ‌درمانی قطعاً یک روش قدرتمند برای بهبودی است. تحقیقات نشان می‌دهد که بغل کردن (همچنین خندیدن) برای درمان انواع ناخوشی، تنهایی، افسردگی، اضطراب و استرس بسیار مؤثر است.
یک در آغوش کشیدن عمیق و مناسب که قلب طرفین در طول آن به یکدیگر بچسبد، می‌تواند از این طریق‌ها به شما سود برساند:
۱. تماس مراقبتی ناشی از بغل کردن، احساس اعتماد و امنیت ایجاد می‌کند که این، به روابط باز و صادقانه کمک می‌کند.
۲. بغل کردن بلافاصله می‌تواند سطح اکسی‌توسین بدن را افزایش دهد که احساسات تنهایی، انزوا و خشم را بهبود می‌بخشد.
۳. بودن در یک آغوش، برای مدت زمان طولانی، سطح سروتونین را افزایش می‌دهد که درنتیجه حالت روحی و شادابی را افزایش می‌دهد.
۴. بغل کردن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. فشار ملایم بر روی جناغ و بار هیجانی که ایجاد می‌شود باعث تقویت غده تیموس می‌شود که وظیفه تنظیم و متعادل کردن گلبول‌های سفید خون را بر عهده دارد که شما را سالم و دور از بیماری نگه می‌دارد.
۵. بغل کردن اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. از زمانی که ما متولد می‌شویم لمس خانواده ما، به ما نشان می‌دهد که مورد عشق و ویژه هستیم. پیوستگی میان ارزش و لمس شدن از سال‌های اول زندگی ما، حتی در دوران بزرگ‌سالی در سیستم عصبی ما جاسازی شده است. در آغوش کشیده شدنی که از والدین خود در حال بزرگ شدن دریافت کرده‌ایم در سطح سلولی ثبت شده‌‌اند و این در یک سطح جسمی، ما را به یاد بغل‌های دوران کودکی‌ می‌اندازد؛ بنابراین بغل، ما را به توانایی‌مان برای عشق به خود، متصل می‌کند.
۶. بغل کردن، عضلات را شل می‌کند و تنش را از بدن آزاد می‌کند و می‌تواند درد را از بین ببرد، بغل با افزایش گردش خون به بافت‌های نرم، درد را تسکین می‌دهد.
۷. بغل، سیستم عصبی را متعادل می‌کند. واکنش پوستی گالوانیکی فردی که بغل را دریافت می‌کند و یا می‌دهد، تغییر در میزان رسانایی پوست را نشان می‌دهد. اثرات رطوبتی و الکتریسیته روی پوست حاوی حالت متعادل‌تر در سیستم عصبی – پاراسمپاتیک است.
۸. بغل به ما یاد می‌دهد که چطور گیرنده و دهنده باشیم. یک ارزش برابر در دادن و دریافت کردن گرمای آغوش وجود دارد. بغل کردن به ما آموزش می‌دهد که چگونه عشق جریانی دو طرفه دارد.
۹. بغل کردن بسیار شبیه به خندید‌ن و مدیتیشن کردن است. آن‌ها به ما یاد می‌دهند که در لحظه حاضر باشیم و مسائل را رها کنیم. ما را تشویق می‌کنند تا با انرژی زندگی هم جریان شویم. بغل کردن شما را از الگوهای تفکر دایره‌ای خود، بیرون می‌آورد و شما را با قلب و احساسات و نَفَس خود ارتباط می‌دهد.
۱۰. تبادل انرژی میان افراد بغل کننده، یک سرمایه‌گذاری در رابطه است زیرا همدلی و درک متقابل را تشویق می‌کند و خاصیت هم‌افزایی دارد یعنی اینکه کل یک مجموعه در کنارهم، چیزی بیشتر از مجموعه اجزا آن است. این هم‌افزایی بیشتر احتمال دارد به نتایج برد-برد برسد.
ویرجینیا ساتری، متخصص خانواده، می‌گوید: “ما برای زنده ماندن به روزی ۴ بغل نیاز داریم و برای نگهداری نیاز به ۸ مرتبه بغل داریم؛ و برای رشد کردن به ۱۲ بغل نیازمندیم.” عدد ۸ و بیشتر، به نظر زیاد می‌آید اما در هنگام تحقیق و نوشتن این مقاله وقتی از دختر کوچکم سؤال کردم “چند بغل در روز دوست داری؟” جواب داد: “من نمی‌گویم چه تعداد دوست دارم اما خیلی بیشتر از ۸ بار است.” این باعث شد که من لبخند بزنم و قلبم گرم شود؛ و من متوجه شدم که نیاز به در آغوش کسی بودن تا چه اندازه طبیعی و عمیق است.
منبع: https://bit.ly/2scwNWv

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com