روز شنبه (۵ می) شهر دل ریو از ایالت تگزاس، رالفی لوزانو را با ۶٢٪‏ آرا به عنوان شهردار جدید انتخاب کرد.

لوزانو یک سرباز همجنسگرای نیروی هوایی است. او با داشتن سن ٣۵ سال، جوانترین شهردار این شهر و همچنین نخستین مقام عالی رتبه آشکارا همجنسگرا در دل ریو میباشد.

لوزانو به عنوان افسر اجرای قانون امنیت در دوره ی سیاست “نپرس، نگو” در نیروی هوایی آمریکا خدمت میکرد. وی به دلیل همین سیاست انتخاب کرد که به خدمت در ارتش ادامه ندهد.

لوزانو گفت :”من به دلیل کسی که هستم، شرمنده نیستم، و تصمیم گرفته ام که دوباره در ارتش نام نویسی نکنم. من علیرغم مشکلات به زندگی با تلاش ادامه میدهم. و در آن پیشرفت میکنم.”

او دقیقا همین کار را انجام داد. علاوه بر این، او هرگز  هویت واقعی اش را پنهان نمیکند.

لوزانو، سال گذشته با کفشهای پاشنه بلند در رژه سربازان کهنه کار راهپیمایی کرد. او در طول این رویداد گفت که بسیاری از زنان و دختران پیش او میامدند و او را در آغوش میگرفتند و برای شجاعتش از او سپاسگزاری میکردند.

شهر دل ریو در شهرستان ورد، ایالت تگزاس  قرار دارد. جمعیت این شهر تقریبا چیزی حدود ۴٠٠٠٠ نفر است. لوزانو افتخار میکند که به عنوان یک مرد آشکارا همجنسگرا، نماینده ی شهرش است.

او گفت :”دگرباشان در دهه ٩٠ و ٢٠٠٠ آغاز به نقل مکان به مناطق امن در آمریکا مانند لایک ویو در شیکاگو، چلسی در نیویورک یا کاسترو در سان فرانسیسکو نمودند. اما اکنون ما در حال بازگشت به جامعه مان هستیم تا بخشی از آن باشیم. من فکر میکنم که این فرصت شگفت انگیزی است تا نشان دهیم ما برابر هستیم.”

تگزاس به عنوان یکی از پیشروترین ایالت های محافظه کار در ایالات متحده شناخته شده است. از این رو، این انتخابات بیانیه ای جسورانه است.

این انتخاب نشانه مثبت دیگری برای دگرباشان بیشماری است که برای انتخابات میان دوره ای امسال نامزد هستند.

 مترجم : احسان پارسی

ویرایش : ارسلان

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/texas-town-gay-veteran-mayor/#gs.iiDqJCU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com