جشن غرور دگرباشان تورنتو در سال جاری، دارای حال و هوایی متفاوت خواهد بود. رژه افتخار  تورنتو امسال که در روز ۲۴ ژوئن برگزار میشود، بر خلاف رویدادهای مشابه رنگین کمانی که دریایی از رنگ هستند، در سوگ از دست دادن اعضای این جامعه در قتل های زنجیره ایی، رنگین کمانی نخواهد بود.

برگزار کنندگان جشن غرور دگرباشان تورنتو امسال، از شرکت کنندگان دعوت کرده اندکه در سوگ و گرامیداشت یاد قربانیان دگرباشی که توسط بروس مک آرتور کشته شدند، مشکی بپوشند. آنها همچنین به ده نفر از کسانی که درحمله  تروریستی برخورد خودرو با عابرین که در روز ۲۳ آوریل رخ داد، کشته شدند ادای احترام خواهند کرد.

تا کنون، پلیس تورنتو مک آرتور را به قتل ۷ مرد همجنسگرا متهم کرده است. به گزارش پلیس، مک آرتور با استفاده ازبرنامه های دوستیابی برای همجنسگریان، با قربانیان که همگی رنگین پوست هستند، قرار ملاقات می گذاشته است.

این اولین تغییر در برنامه های جشن غرور دگرباشان امسال این شهر نیست. برگزار کنندگان با بالا گرفتن تنش ها بین اعضای جامعه رنگین کمانی و پلیس،  از آنها خواسته اند تا در مراسم امسال شرکت نکنند.

دوره از “تروما بزرگ”:

اولیویا نواما، مدیر اجرایی جشن غرور دگرباشان شهر تورنتو، به روزنامه ستاره تورنتو توضیح داده است که درخواست استفاده از لباس مشکی در این مراسم، نشانگر آن است که اگرچه که جشن غرور دگرباشان تورنتو همچون سالهای گذشته در جریان خواهد بود، اما اینبار، شهر در شک و سوگوار است..

پس از پایان مراسم عزاداری برای قربانیان رنگین کمانی، شرکت کنندگان یک لحظه سکوت خواهند کرد.

برای یک جشن شناخته شده با طراحی رنگارنگ، چشم انداز سیاه و سفید قطعا یک بیانیه است. هماهنگی های لازم برای استفاده داوطلبان از لباس سیاه نیز انجام شده است.

نواما در بیانیه ای به CBC گفت: “رنگارنگی، یکی از ویژگی های عمده جشن های غرور دگرباشان است. ما امسال، عمدا میخواهیم رنگارنگی را با رنگ سیاه بپوشانیم. اگرچه که امسال نیز غرورمان را جشن خواهیم گرفت، اما فراموش نخواهیم کرد که همزمان، با واقعیت های تلخی در رابطه با جامعه رنگین کمانی مان دست و پنجه نرم میکنیم. مساله امنیت دگرباشان جنسی، یکی از عمده ترین آنهاست.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/toronto-pride-wear-black-victims/#gs.y1pdp7Y

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com