پاکستان به زودی صاحب اولین خانه سالمندان تراجنسی ها که غذا و اقامت رایگان را برای این گروه فراهم میکند، خواهد شد. این خانه در لاهور – دومین شهر بزرگ پاکستان و فقط چند هفته پس از بازگشایی اولین مدرسه برای دانشجویان تراجنسی آغاز به کار خواهد کرد.

آشتی بات،  فعال حقوق بشر نامدار، هزینه تاسیس این خانه را تماما از پس انداز شخصی تامین خواهد کرد. او که در سال ۲۰۱۱ کار خود را بر روی پروژه اشتیاق آغاز کرد ، اکنون از اینکه پروژه به ثمر رسیده است، هیجان زده است.

او به تریبون گفت: “من تمام درآمدم از رقصیدن و آواز خواندن را بر روی این پروژه صرف کرده ام.این پروژه برای جامعه تراجنسی،و با هدف ارائه غذا و پناهندگاه به تراجنسی هایی که زندگی خود را برای رقصیدن برای شادی دیگران و یا تکدی گری در خیابان ها صرف کرده اند، اما اکنون به دلیل پیری هیچ جایی برای رفتن ندارند، تعریف شده است. آنها نمیتوانند به دلیل بیماری و پیری از خودشان نگهداری کنند. رقص در رویدادهای خصوصی یکی از تنها روش های کسب درآمد برای تراجنسی ها در پاکستان است که اغلب پیدا کردن هر کار دیگری را دشوار می کند.”

خانه ایی جدید در پاکستان:

خانه سالمندان  از تراجنسی های فقیر و آن دسته از تراجنسی هایی که خانواده ها آنها را طرد کرده اند، حمایت خواهد کرد. یک پزشک برای اطمینان از سلامت پزشکی افراد مقیم این خانه، به طور مداوم در دسترس خواهد بود. این خانه دارای نمازخانه، اتاق نشیمن با تلویزیون و قسمتی برای سرگرمی است. همچنین، به طور روزانه غذای مورد علاقه ساکنین به آنها ارائه خواهد شد.

با انتشار خبر باز شدن این خانه در ابتدای ماه مبارک رمضان (۱۵ مه)، ۶۰ نفر برای اقامت در این خانه اقدام کرده اند.

بوت گفت: “تراجنسی هایی که توسط عزیزانشان طرد می شوند، می توانند در این خانه سالمندان مانند یک خانواده بزرگ زندگی کنند. ‘(آنها)در غم، اندوه و شادی یکدیگر شریک خواهند شد.”

 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/woman-uses-her-savings-to-open-pakistans-first-aged-home-for-trans-people/#gs.wbwSRSw

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com