براساس اطلاعات موجود، حکم اعدام رامین حسین پناهی توسط یکی از شعب عالی دستگاه قضایی در شهر قم، تایید شده است. به گفته اعضای خانواده ی وی،امروز رامین حسین پناهی جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان سنندج منتقل شده است و قراراست پنج شنبه اعدام شود. این حکم پیشتر در دادگاهی محلی صادر و به تایید شعب تجدیدنظرخواهی استان سنندج نیز رسیده بود.

رامین حسین پناهی در اوایل تابستان سال گذشته در شهر سنندج دستگیر و از آن زمان تا کنون در بازداشتگاه  امنیتی سپاه پاسداران به سر می برد. اتهام نامبرده هواداری و عضویت در یک حزب کُرد مخالف دولت جمهوری اسلامی عنوان شده است.

شایان یادآوری است، در جریان اقدام دستگاه امنیتی یادشده برای بازداشت رامین حسین پناهی، سه نفر از اعضای خانواده و نزدیکان وی نیز جان باختند.

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان با ابراز تاسف از تایید حکم اعدام رامین حسین پناهی، صدور این حکم را از اساس خلاف اصول و موازین و استانداردهای حقوقی و قانونی و حقوق بشری دانسته و ضمن درخواست از مراجع و مجامع بین المللی حقوق بشری برای جلوگیری از اجرای چنین حکم ناعادلانه ای، از مراجع قضایی و قانونی دولت جمهوری اسلامی می خواهد تا حکم اعدام رامین حسین پناهی را در اسرع وقت لغو و باطل نمایند.

تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷/اول می ۲۰۱۸

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com