ماف نیوز: دادسرای انقلاب شهرستان سقز در خصوص بازداشت شش فعال مدنی حکمش را صادر کرد که طی آن چهار تن تبرئه شده و دو نفر نیز با حبس تعزیری روبرو شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طبق رأی دادگاه انقلاب سقز که اخیرا صادر شده است، «نادر مجیدیان» و «شهرام مجیدیان» هرکدام به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. برای چهار تن به نامهای «فاتح دونداری»، «بهروز ریشه‌صاحب»، «محمد شمسی» و «سامان پاشایی» هم رای برائت صادر شد.

از راست «نادر مجیدیان» و «شهرام مجیدیان»


اتهامات مطروحه علیه آنها «عضویت در جمعیتهای معارض» و «تبلیغ علیه نظام به نفع گروههای معاند» عنوان شده و نادر و شهرام مجیدیان، روند صدور حکم را ناعادلانه خوانده و می‌گویند: «حکم صرفا با استناد به گزارش اداره‌ی اطلاعات صادر شده است.»

این افراد همگی روز ۸ مرداد ۱۳۹۶ برای ادامه‌ی روند پرونده‌ی مربوط به بازداشت سابقشان در دادسرای انقلاب سقز حضور یافته بودند.

این شش تن، پرونده‌ی مشترکی دارند و صدور حکم برای نادر و شهرام مجیدیان در حالی صورت گرفته که قبل از احضار پیشین، ایشان در اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ هم در دادگاه حضور یافته و آن زمان، در دادگاه تبرئه شده بودند.

نادر مجیدیان که پیشتر سابقه‌ی بازداشت و بازجویی چندماهه دارد، آخرین بار در روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در منزل شخصی‌اش در سقز به همراه ۱۱ فعال مدنی در حالی که یک نشست دوستانه و ادبی تدارک دیده بودند، از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات سقز بازداشت گردیدند. بعد از چند روز، شماری از آنان آزاد شدند و چهار نفر همچنان تحت بازجویی بودند که نادر مجیدیان هم یکی از آنان بودند.

نهایتا همگی آنها در روز ۱ اسفند ۱۳۹۴ به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شدند. آنها بعد از دو ماه در فروردین ۱۳۹۵ با قید وثیقه آزاد شدند.

نادر مجیدیان روزنامه‌نگار و صاحب‌امتیاز آژانس خبری «داهاتو» است. این آژانس خبری از دو سال پیش توقیف شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com