افراد فارغ از اینکه چه گرایش جنسی یا چه هویت جنسیتی دارند، می‌توانند بنا بر سلیقه جنسی خود از هرگونه فعالیت جنسی که طرفین رابطه با آن موافق هستند در طول سکس لذت ببرند.
همان‌طور که همجنس‌گرایان زنی وجود دارند که سکس مقعدی را تجربه می‌کنند و از آن لذت می‌برند، همجنس‌گرایان مردی هم وجود دارند که تمایل به داشتن رابطه مقعدی ندارند.
همین مسئله در رابطه با افراد ترنسجندر هم صادق است. کلیشه‌های زیادی وجود دارد که سعی دارند این مسئله را القا کنند که اگر شما یک زن ترنسجندر هستید پس باید نقش کنش پذیر (مفعول) را در سکس داشته باشید و اگر بخواهید از اندام جنسی خود در سکس استفاده کنید، پس دیگر ترنسجندر نیستید! و یا برعکس برای مردهای ترنسجندر که از آن‌ها انتظار می‌رود تا همیشه فاعل و کنشگر و به قولی همه‌کاره در سکس باشند.
ترنسجندر بودن فرد تعیین‌کننده این نیست که وی حتماً باید پذیرای یک نقش جنسی خاص باشد یا لزوماً از یک فعالیت جنسی خاص لذت ببرد.

سکس فعالیتی لذت‌بخش در زندگی ما است و اگر قرار باشد در این بخش از زندگی‌مان با خود تعارف داشته باشیم و نگران کلیشه‌ها، قضاو‌ت‌ها و حرف دیگران باشیم این فعالیت رؤیایی و لذت‌بخش تبدیل به عملی عذاب‌آور وحشتناک و حتی موجب سردی جنسی ‌می‌شود.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد در سکس خودسانسوری داشته باشند و آنچه دوست دارند را به زبان نیاورند ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن از سوی شریک جنسی‌شان و یا حتی طرد شدن از جانب او است.
با خود صادق باشید یک رابطه موفق فقط محدود به وجود تفاهم، اهداف مشترک یا باهم خوب و خوش بودن نیست. در یک رابطه موفق رضایت طرفین از زندگی جنسی‌شان نیز بسیار مهم است. شاید فکر کنید با خودسانسوری می‌توانید شریک زندگی‌تان را که بسیار دوستش دارید و همه‌چیز با او عالی است را حفظ کنید اما متأسفانه عدم رضایت جنسی در درازمدت باعث بروز اختلاف با بهانه‌های مختلف دیگر، بین طرفین می‌شود که معمولا خود افراد متوجه نمی‌شوند که ریشه‌ی اصلی مشکلاتشان در عدم رضایت جنسی در رابطه‌شان می‌باشد.

اجازه ندهید کلیشه‌های اشتباه حول محور هویت‌ شما، زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار دهند. خود را بشناسید و بدانید که از چه چیزی لذت می‌برید و از چه چیز لذت نمی‌برید.
ماجراجویی کنید و همراه شریک زندگی‌تان، فعالیت‌های جدید جنسی را تجربه کنید تا بهتر خود و بدنتان و صدالبته نیازهای شریکتان را بشناسید.
درنهایت به یاد داشته باشید فردی که نتواند سلیقه جنسی شما را قبول کند یا بپذیرد، نمی‌تواند شریک مناسبی برای زندگی باشد؛ حالا هرچقدر هم که در دیگر بخش‌های رابطه، فرد فوق‌العاده‌ای باشد! زیرا عدم رضایت جنسی هم بر شما و هم بر او اثرات منفیش را خواهد گذاشت.

#مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com