ما دراین بیانیه خواستیم شما را از تجربه تلخ حکومت اسلامی بر حذر داریم. خواستیم بگوئیم نیروهای ارتجاعی فقط و فقط در برابر مقاومت مستمر شما عقب می نشینند. ما و شما، دست در دست، می توانیم منطقه خاورمیانه را به سوی آزادی ودموکراسی هدایت کنیم. می توانیم صلح و آرامش  را در منطقه برقرا ر کنیم. می توانیم با تکیه بر منابع بیکران خود، جوامعی آباد و آزاد بسازیم. جوامعی که در آن ها عقاید و ادیان آزاد باشند و دین از دولت جدا.


یا أیها العرب! با درود به شما و ستایش از قیام شما علیه ظلم و استبداد.

 شما به نام آزادی و کرامت انسانی قیام کردید. شما قیام کردید تا خود سرنوشت خود را به دست گیرید. شما برای استقرار آزادی و برابری قیام کردید؛ برابری همۀ شهروندان اعم از زن و مرد، مسلم و غیر مسلم.

این جوانان عرب بودند که خود را آتش زدند تا توده های عرب را به حرکت درآورند. وقتی نظام های استبدادی به زیر کشیده شدند، دزدان انقلاب از راه رسیدند. در مصر، مرشد اخوان المسلمین، در تونس مرشد النهضه. اینان از پراکندگی نیروهای مترقی و آزادی خواه استفاده کردند و زمام قدرت را به دست گرفتند.

اینان می خواهند به نام دین، آزادی را که شما برای آن خون داده اید از شما بگیرند و به نام شریعت، استبداد دینی را جایگزین استبداد سیاسی کنند. تجربه ایران پیش روی شماست. استبداد دینی به مراتب مهیب تر و سرکوب کننده تر از استبداد سیاسی است.

أیها العرب

اخیراً عده ای از سردمداران نظام ولایت فقیه که دستشان به خون مردم ایران آغشته است نامه ای به آقای محمد مُرسی رئیس جمهور اخوانی مصر نوشته و از او خواسته اند نظام اسلامی مشابه نظامی که در ایران بر سر کار است ایجاد کند و سرنوشت کشور و مردم را به دست پاسداران شریعت بسپارد.

ما ایرانیان دموکرات و آزادیخواه، فعالان سیاسی، اساتید دانشگاه، نویسندگان، روزنامه نگاران، دانشجویان و سایر قشرهای اجتماعی، از افق های سیاسی مختلف، این تجربه تلخ استبداد دینی را سی و چهار سال است که آزموده ایم. سی و چهار سال است که مردم ما زیر مهمیز حکومت اسلامی جان می کَنند. زندان می روند، شکنجه می شوند، شلاق میخورند، سنگسارمیشوند، تیرباران می شوند، دست و پایشان قطع می شود و جوانان صغیرشان به دار آویخته میشوند.

سی و چهار سال است که زنان ایران قربانی سخیف ترین تبعیض ها و اهانت ها شده اند. سی و چهار سال است که این رژیم تروریستی، در هرجای دنیا که توانسته دست به اقدامات تروریستی زده است. سی و چهار سال است که اقتصاد کشور ما ویران شده ، ثروت ملّی ما غارت شده و دزدی و چپاول منابع ملی ما در سر لوحه دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

أیها العرب

از تجربه تلخ ما عبرت بگیرید. اشتباه ما را تکرار نکنید. نگذارید شیادانی به اسم مُرشد و امام، انقلاب آزادیخواهانه شما را بربایند. در بدو انقلاب ایران، بسیاری از نیروهای سیاسی و روشنفکران ایرانی غفلت و تعلل کردند. در برابر “امام” خمینی آنطور که می بایست نایستادند. خطر ادغام دین و دولت را جدی نگرفتند. خمینی از عدم هشیاری ونیز  از پراکندگی نیروهای دموکرات و سکولار استفاده کرد. مهار قدرت را آرام آرام به دست گرفت و یک نظام جنایتکار توتالیتر در کشور ما برقرار کرد.

آن زمان، دنیا تجربه حکومت اسلامی را نداشت. مردم ایران نمی دانستند حکومت اسلامی چیست. شما این تجربه ما را پیش رو دارید. به این مُرشد ها که وعده آزادی و عدالت می دهند اعتماد نکنید. وقتی این شیادان تمامی قدرت را به دست گیرند، نه از  آزادی و نه از عدالت چیزی باقی نخواهد ماند. اگر اینان مستولی شوند، تمام نیروهای مترقی و آزادیخواه را قلع و قمع خواهند کرد. ملت های شما را اسیر خواهند کرد و منابع شما را چپاول خواهند کرد. جوانان شما را به اسارت خواهند کشاند. اینان شما را خواهند کشت. همچنان که شُکری بالعید را در تونس کشتند.

نقطه روشن در انقلاب شما آنست که در برابر سیطره مُرشدها ایستاده اید. مقاومت می کنید. به مبارزات خود، سازمان و تشکیلات می دهید. نمی گذارید اسلامیست ها قدرت را در انحصار خود درآورند. آفرین بر شما!

ایهاالعرب

ما دراین بیانیه خواستیم شما را از تجربه تلخ حکومت اسلامی بر حذر داریم. خواستیم بگوئیم نیروهای ارتجاعی فقط و فقط در برابر مقاومت مستمر شما عقب می نشینند. ما و شما، دست در دست، می توانیم منطقه خاورمیانه را به سوی آزادی ودموکراسی هدایت کنیم. می توانیم صلح و آرامش  را در منطقه برقرا ر کنیم. می توانیم با تکیه بر منابع بیکران خود، جوامعی آباد و آزاد بسازیم. جوامعی که در آن ها عقاید و ادیان آزاد باشند و دین از دولت جدا.

ما شهامت و استواری شما را می ستاییم. سرنوشت شما و ما، به یکدیگر گره خورده است. پیروزی شما پیروزی ماست.

جمعی ازامضاءکنندگان:

عبدالرضا انصاری، بانو ایروانی، جلال ایجادی، سیروس آموزگار، شایان آریا، حیدرقلی برومند، بانو ملک تاج برومند، رضا بایگان، خسرو بیت الهی ناصر پل، رامین پرهام، فواد پاشایی، حمید تفضلی، بانو هایده توکلی، حسین جعفری، هرمز حکمت، فریدون خاوند،عباس خرسندی، کامران دادخواه،  فرخ زندی، نادر زاهدی، کامبیز زارع، فریدون سررشته داری، مسعود سپند، سلمان سیما، بانوشعله شمس، محسن صنعتی پور، سیامک ضرغام، بانو شیرین طبیب زاده، فریبرز طبیب زاده، مهرداد علیزاده، شاهین فاطمی، فرزاد فراهانی، منوچهر قنبری، سعید قاسمی نژاد، علیرضا کیانی، پرویز مهدوی، بانو گوهر ملکی، بانومهرا ملکی، مهدی مظفری، عبدالمجید مجیدی، حسن منصور، پرویز مینا، اسماعیل نوری علا ، یوحنا نجدی، مسعود نقره کار، مهدی وزیری، سورنا هاشمی، بانو فریبا هشترودی.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com