نشانک کارگاه خبر ژوپی‌آپارلمان اروپا در تاریخ اول مارس ۲۰۱۸ میلادی گزارش سالانه‌ی خود درباره‌ی وضعیت حقوق بنیادین در اروپا را تصویب کرد. این گزارش چگونگی اجرایی‌شدن حقوق بنیادین در اروپا را در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزیابی می‌کند و هم‌چونین موردهایی را که باید برای نزدیک‌شدن اروپا به استانداردهای در نظرگرفته‌شده در منشور حقوق بنیادین اجرایی شوند مورد توجه قرار می‌دهد.

گزارش امسال توجه ویژه‌ای به حقوق اقلیت‌های جنسی دارد و تمام شکل‌های تبعیض علیه اقلیت‌های جنسی را محکوم می‌کند (پاراگراف۶۲).

این گزارش به‌شکلی خاص شامل اصول کلیدی‌ای است که به نقش آموزش در مبارزه با همجنسگراستیزی توجه دارد (پاراگراف۶۰). آسیب‌شناسی افراد تراجنسی هم در این گزارش محکوم شده است و دولت‌ها را به اجرایی‌کردن روندهای قانونی تغییر جنسیتی دعوت می‌کند که سریع، دست‌یافتنی و روشن باشند (پاراگراف۶۴).

پارلمان هم‌چونان لزوم مبارزه با تبعیض علیه افراد بیناجنسی را مورد تاکید قرار می‌دهد و به‌ویژه جراحی‌های عادی‌سازی‌ای را محکوم می‌کند که ضرورت پزشکی ندارند (پاراگراف۶۶).

طرح پیشنهادی مدیریت افقی که هم‌چونان در شورای اروپا متوقف شده است، موضوع دیگری است که پارلمان، تصویب آن را از اعضایش خواستار شد (پاراگراف۵۰). این دستور اجرایی از شهروندان اروپا در برابر تبعیضی که برمبنای گرایش جنسی باشد حمایت می‌کند. این حمایت تمام بخش‌های زندگی ازجمله تحصیلات و دسترسی به کالا و خدمات را شامل می‌شود.

اصلاحیه‌ای که توسط گروه سیاسی سبزها (Greens) و گروه سیاسی سبزهای شمال اروپا (GUE/NGL) پیشنهاد شده بود با اکثریت آرا (۴۲۲ رای موافق، ۱۵۹ رای مخالف و ۴۵ غایب) به تصویب رسید. این اصلاحیه از شورای اروپا و اعضای این اتحادیه می‌خواهد تا آزادی عمل زوج‌های همجنس و خانواده‌های آن‌ها را ضمانت کنند (اصلاحیه‌ی۷ را ببینید).

ادامه مطلب را در سایت کارگاه خبر ژوپی‌آ بخوانید.

 

لوگوی کارگاه خبر ژوپی‌آ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com